کد خبر: 378788
۰
۰
نسخه چاپی
خطیب جمعه قم:

نتیجه‌بخش کردن میدان عمل شرط عبور از تحریم‌هاست

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم، با اشاره به عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، افزود: ایران نسبت به رفع تحریم‌ها اصرار دارد و معتقد است باید تحریم‌های ظالمانه برداشته شود ولی همزمان نیز ارتباط با همسایگان و گسترش ارتباطات با کشورهای غیرمتخاصم را در راستای خنثی‌سازی تحریم ها برنامه ریزی کرده است.

وی دربخش دیگری از سخنان خود به مساله اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: پیاده‌روی اربعین ثابت می‌کند که امامت یک فرهنگ است و برای شیعیان فرقی در پیوند با امامت بین دوران‌ حیات و ممات اهلبیت(ع) وجود ندارد.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، ابراز داشت: بیداری جامعه و نجات احیای دین خدا مهمترین هدف از قیام عاشورا بود، گاهی روشنگری و خروج بندگان از جهالت جز با خون و شهادت ممکن نیست.

امام جمعه قم، گفت: پیام عاشورا این است که برای بقا و نجات دین باید قیام کرد ولو این قیام به بهای شهادت باشد.

وی در ادامه با اشاره به جریان شناسی سیاسی دوران پیامبر گرامی اسلام (ص)در آیات سوره توبه، ابراز داشت: یکی از ویژگی‌های منافقان در این آیات کارهایی نمایشی مانند انفاق یاد شده و که خداوند به صراحت نسبت به بی ارزش بودن انفاق آنها تاکید می‌کند، اخلاص و تقوا شرط قبولی کارها در منطق قرآن کریم است.

امام جمعه قم ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم و اصلی مسلمانان ومومنان واقعی اطلاعت از حاکم دین در جنگ و سایر اتفاقات جاری جامعه است.

سعیدی بیان داشت: کار و رسالت اصلی امام جامعه انسان پروری و نخبه سازی است و این مهم وقتی عملی می‌شود که انسان خود را مطیع تام امام معصوم کند و خواست او را بر اجتهاد خود ترجیح دهد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید