کد خبر: 379169
۰
۰
نسخه چاپی

گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت کار، پیشینه علمی و تخصصی قابل قبولی دارد

غلامرضا منتظری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش مهم و سنگینی در موضوعات رفاهی، اجتماعی و معیشتی مردم ایفا می‌کند.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های محمدهادی زاهدی‌وفا به‌عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار امیدواری کرد که وی با ارائه برنامه های خود به آسیب شناسی گذشته پرداخته و نواقص موجود را جبران کند.

وی بیان کرد: تعیین تکلیف صندوق های بازنشستگی و هلدینگ ها باید از مهمترین اولویت‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشد و در شرایطی که در دیگر کشورها، صندوق بازنشستگی و هلدینگ ها به دولت ها کمک می‌کنند، این صندوق ها در ایران بدهکار و ورشکسته هستند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه طولانی پیشرو دارد که یکی از راه های رونق بیشتر آن استفاده از ظرفیت نیروهای تخصصی بدنه این وزارتخانه است.

وی اظهار داشت: استان گلستان در سرمایه گذاری هلدینگ‌ها تاکنون بهره زیادی از شرکت‌ها و صندوق‌های تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نبرده که امیدواریم پس از کسب رای اعتماد وزیر پیشنهادی، این مشکل برطرف شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: گلستان جزو استان های محروم کشور است که با وجود برخورداری از ظرفیت‌های متعدد طبیعی و کشاورزی، از نرخ بالای بیکاری رنج می برد که یکی از راه حل‌های برطرف شدن این دغدغه بزرگ اجتماعی، استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها است.

منتظری افزود: مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی گلستان از جمله آق قلا و گرگان با مشکل کمبود تجهیزات مواجه هستند و نمی توانند به نیاز درمانی شهروندان پاسخ دهند

به گزارش ایرنا، محمدهادی زاهدی وفا اقتصاددان ۵۹ساله، دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه اتاوا در کانادا است.

وی در سال‌های گذشته عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، رئیس هیات مدیره هلدینگ صنایع نوین، رییس هیات مدیره رایتل و عضو شورای‌عالی الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت نیز بوده است.

در سوابق مدیریتی زاهدی وفا، معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت نهم، نماینده وزارت اقتصاد در شوراها و کمیسیون‌های تخصصی شورای‌عالی تحقیقات و فن آوری (عتف)، شورای اقتصاد، کمیسیون اقتصادی دولت، شورای پول و اعتبار و شورای‌عالی انرژی دیده می‌شود.

زاهدی وفا همچنین سابقه عضویت در کارگروه ویژه نفت، شورای‌عالی توسعه صادرات غیرنفتی، ستاد تنظیم بازار، ستاد تدابیر ویژه اقتصادی شورای‌عالی امنیت ملی، کارگروه طرح تحول اقتصادی، شورای‌عالی تدوین برنامه پنجم، شورای‌عالی رفاه و تأمین اجتماعی، شورای آمایش سرزمین، شورای‌عالی آمار، کمیته ملی اهداف توسعه هزاره و کارگروه تدوین ضوابط حمایت از صادرات غیرنفتی را در کارنامه خود دارد و اینک با معرفی رئیس‌جمهور به‌عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کار به مجلس معرفی شده است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید