کد خبر: 379222
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

ادامه تجمع‌ در کرمان با حمله به سه آمبولانس/رییس اورژانس: هدف قراردادن حوزه سلامت سئوال برانگیز است

به گزارش ایرنا تجمع ها از غروب چهارشنبه در میدان آزادی کرمان و برخی محدوده های اطراف شروع شد و از آنجا که برخی از افراد در جمع تجمع کننده اقدام به سنگ پراکنی به سوی ماموران یا بروز خسارت به بعضی تاسیسات شهری کردند، ماموران آنان را متفرق کردند.

این افراد البته به برخی خیابان های اطراف میدان آزادی نیز رفتند و رییس اورژانس کرمان می گوید شیشه سه آمبولانس را که برای امدادرسانی در مسیر تردد داشته شکسته اند.

سیدمحمد صابری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با این وضعیت انجام ماموریت های اورژانسی برای آمبولانس ها سخت می شود.

وی با طرح این پرسش که چرا باید دستگاه های خدمات رسان در حوزه سلامت مورد تعرض و آسیب قرار گیرند گفت: در هر شرایطی حوزه سلامت وظیفه امدادرسانی را دارد و بدون آنکه مورد آسیب و تعرض عمدی قرار گیرد باید بتواند خدمات رسانی کند زیرا آسیب آن به خود شهروندان نیازمند امداد وارد می شود.

صابری گفت: آمبولانس ها جزو اموال عمومی و سرمایه مردم محسوب می شوند که در زمان وقوع بیماری یا حوادث برای خدمات رسانی به مردم به کار گرفته می شوند و نباید مورد تعرض قرار گیرند.

به گفته وی یکی از پرسنل اورژانس نیز به علت حمله با سنگ و شکستگی شیشه آسیب جزئی دیده است.

رییس اورژانس کرمان با بیان اینکه در تجمع های امشب تاکنون مصدومی از طریق اورژانس در کرمان به مراکز درمانی منتقل نشده، گفت: براساس آماری که صبح امروز گرفتیم دیشب ۹ مصدوم به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند که یکی از آنان از شهروندان بوده و خودش به مرکز درمانی رفته بود.

صابری حدود ساعت ۲۲ دیشب گفته بود که پنج مامور که به صورت سطحی آسیب دیده بودند به مراکز درمانی انتقال یافتند که همان شب ترخیص شدند.

ادامه تجمع‌ در کرمان با حمله به سه آمبولانس/رییس اورژانس: هدف قراردادن حوزه سلامت سئوال برانگیز است

به گزارش ایرنا برخی افراد تجمع کننده امشب در شهر کرمان و نیز سیرجان به برخی تاسیسات شهری از جمله تابلوهای شهری، نرده های کنار خیابان یا ایستگاه اتوبوس خسارت هایی وارد کردند و چند سطل زباله نیز به آتش کشیده شده است. براساس گزارش ها یک خودرو در سیرجان به آتش کشیده شده است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.