کد خبر: 379253
۰
۰
نسخه چاپی

کمبود ۳ هزار خودرو برای سرویس مدارس در قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به تفاوت نرخ سرویس مدارس در قم با سایر شهرها گفت: به علت گرانی و تفاوت نرخ سرویس مدارس در قم با سایر شهرها امسال استقبال از سرویس مدارس نشده و بیش از 3 هزار خودرو کم داریم.

کمبود ۳ هزار خودرو برای سرویس مدارس در قم

به گزارش قم پرس: مسعود طبیبی در ششمین جلسه کمیته فنی شورای ترافیک استان که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، با تأکید بر رعایت قانون و تصمیم‌گیری بر اساس مبانی علمی اظهار داشت: امروز نیاز داریم بسترهای لازم برای رعایت قوانین را ایجاد کنیم.

وی با توجه به آغاز سال تحصیلی، چالش‌های سرویس‌های مدارس را موردتوجه قرارداد و افزود: یکی از مهم‌ترین اهدافم از قبول مسئولیت، ساماندهی شرایط سرویس مدارس بوده اما هنوز با شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ابراز کرد: جان و امنیت دانش آموزان برای ما بسیار مهم بوده و نمی‌توانیم به این راحتی اصول ایمنی را نادیده گرفته و فرزندان خود را در شرایط خطرناک قرار دهیم.

وی در ادامه با بررسی شرایط مطلوب و الزامات خودرو سرویس مدارس و رانندگان تصریح کرد: به علت گرانی و تفاوت نرخ سرویس مدارس در قم با سایر شهرها، امسال استقبالی از سرویس مدارس نشده و بیش از ۳ هزار خودرو کم داریم.

طبیبی یادآور شد: نرخ سرویس مدارس در شهر قم در حدود ۲۷۰ هزار تومان برای هر نفر به‌صورت ماهانه در نظر گرفته‌شده، درصورتی‌که در شهر مجاور قم مانند کاشان، نرخ در حدود ۴۰۰ هزار تومان تعیین‌شده است.

وی داشتن معاینه فنی برای خودروها را یکی از الزامات سرویس مدارس دانست و اضافه کرد: باید خودروهای ۷ شرکتی که برای سرویس‌دهی به مدارس انتخاب‌شده‌اند دارای معاینه فنی، بیمه، بیمه تکمیلی بوده و راننده نیز گواهی عدم اعتیاد و سو بیشینه ارائه دهد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر انتخاب رانندگانی که امتیاز منفی نداشته و پرخطر رانندگی نمی‌کنند خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز نگاه آموزش‌وپرورش و حتی والدین به سرویس مدارس تخصصی نبوده و ما در کمیته فنی شورای ترافیک نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم.

وی پیشنهاد تغییر ساعات مدارس را برای رفع مشکل سرویس مدارس موردبررسی قرارداد و مطرح کرد: با تغییر ساعت مدارس یا ادارات، والدین می‌توانند فرزندان خود را به مدرسه برسانند اما این تغییر نباید باعث افزایش تصادفات شود.

طبیبی ادامه داد: تغییر ساعت مدارس نباید به‌گونه‌ای باشد که باعث شتاب اولیا برای سروقت رسیدن به اداره نشود، زیرا همین شتاب، علاوه بر ایجاد ترافیک می‌تواند باعث افزایش تصادفات شود و نمی‌توانیم چنین ریسکی انجام دهیم.

طبیبی در پایان با تأکید دوباره بر ساماندهی ایمن خودروهای سرویس مدارس اظهار داشت: امسال ساماندهی سرویس‌های مدارس و ایجاد سازوکاری دقیق و ایمن در دستور کار قرارگرفته و امیدواریم بتوانیم گام مهمی در این حوزه برداریم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید