کد خبر: 379377
۰
۰
نسخه چاپی

افزایش در طراحی کاشت فضاهای سبز شهری قم از درختان میوه

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از افزایش استفاده از درختان میوه و گیاهان دارویی در طراحی کاشت فضاهای سبز شهری خبر داد.

افزایش در طراحی کاشت فضاهای سبز شهری قم از درختان میوه

به گزارش قم پرس به نقل از واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به کاهش حداکثری سطوح چمن و افزایش استفاده از درختان میوه و گیاهان دارویی در طراحی کاشت فضاهای سبز شهری اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های منابع آب و شرایط خشک‌سالی سال‌های اخیر و هزینه‌های نگهداری فضای سبز، از سالیان قبل کاهش سطوح چمن‌کاری در عرصه‌های فضای سبز در برنامه‌های سازمان پارک‌ها قرار گرفت و همین‌طور استفاده از درختان میوه و با ارزش‌افزوده بالا و گیاهان دارویی در طراحی کاشت فضای سبز در اولویت استفاده قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه این رویکرد روزبه‌روز با مطالعات بیشتر و دقت بیشتری پیگیری شده است تصریح کرد: در حال حاضر طراحی کاشتی که در سازمان تهیه و موردبررسی قرار می‌گیرد این رویکرد در اولویت بوده و تلاش بر این است که حداکثر استفاده از درختان میوه، درختچه‌ها و درختان با ارزش بیشتر در فضای سبز در اولویت استفاده باشد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خاطرنشان کرد: تلاش داریم سطوح چمن‌کاری را به حداقل ممکن برسانیم، هرچند حذف کامل این گیاهان در طراحی شهری امکان‌پذیر نیست، اما تلاش داریم با این کار به بیشترین حجم سبز اکولوژیک دست یابیم.

وی با بیان اینکه در کنار این مسائل تلاش بر استفاده از اقلام مقاوم در برابر آب‌وهوای شهر قم و کم‌آبی است، ادامه داد: همچنین تا حد ممکن تنوع بالاتری از گونه‌های مثمر مثل زیتون، انار، انجیر، توت، سنجد، عناب انگور، زالزالک و گل محمدی و… در فضای سبز شهری مورداستفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید