کد خبر: 379385
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

بورس پاییز را هم نزولی آغاز کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، شاخص هم‌وزن با ٩‌ هزار و ١٦٣ واحد کاهش به ٣٨٦ هزار و ٥١٥ واحد و شاخص قیمت با پنج‌هزار و ٤٧٩ واحد افت به ٢٣١ هزار و ١٥٢ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ٢٣‌هزار و ٦٥٧ واحد و شاخص بازار دوم، ٤٢‌هزار و ٩١٢ واحد کاهش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ٣٨٥ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ٣٠ هزار و ٣٢٢ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین بیمه اتکایی امین (اتکای) با ٣١ واحد، تامین سرمایه امین (امین) با ٢٦ واحد، رادیاتور ایران (ختور) با ١٧ واحد و لیزینگ کارآفرین (ولکار) با ١٤ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ٩٥٢ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با یک هزار و ٦٣٧ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ٥٤٩ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ٢٧٦ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ٢٣٧ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ٢١٢ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و بانک ملت (وبملت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ١١٧ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ١٧٩ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ٢٤٩ واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و ١٤٦ واحد رسید.

در این بازار بیش از سه میلیارد و ٦٧٥ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ١٦٦ هزار و ٧١٤ نوبت بود.

جنرال مکانیک (رنیک)، بیمه تعاون (وتعاون)، هتل پارسیان کوثر اصفهان (گکوثر) و لیزینگ ایران و شرق (ولشرق) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند، همچنین پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پلیمر آریاساسول (آریا)، پالایش نفت شیراز (شراز)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و بانک دی (دی) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.