کد خبر: 379481
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

محدودیت تردد در جاده های منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه لغو شد

سرهنگ رضا دولتشاهی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با پایان یافتن کامل تردد زائران اربعین ، محدودیت‌های حرکت خودروهای سنگین به خصوص تریلرهای حامل کالاهای صادراتی به مقصد بازارچه های صادراتی چذابه و شلمچه مرتفع شده است.

ترددهای خودروهای سنگین در مسیر منتهی به پایانه های صادراتی چذابه و شلمچه از دهم شهریور ۱۴۰۱ به علت تردد زائران اربعین حسینی و لزوم افزایش ایمنی زائران ممنوع شده بود.

رییس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه تردد کامیونهای سنگین منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه تنها از کمربندی‌ها ، مجاز است افزود: تنهاخودروهای حامل مواد غذایی و سوخت می توانند وارد محدوده های شهری شوند.

صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق از پایانه های تجاری چذابه و شلمچه از ۳۰شهریور ماه ۱۴۰۱ پس از ۲ هفته تعطیلی موقت از سرگرفته شد.

میزان تصادفات جاده‌ای زائران اربعین در حال جمع بندی است

سرهنگ دولتشاهی گفت: تعداد تصادف های جرحی ، فوتی و خسارتی زائران اربعین حسینی در محورهای خوزستان در حال جمع بندی است.

وی با ابراز نگرانی از افزایش حودث رانندگی در محورهای چذابه و شلمچه در ایام اربعین امسال گفت:علت اصلی این تصادفات خواب آلودگی و خستگی ناشی از سفر اربعین بوده است.

ایام اربعین امسال ۳۵۸هزار زائر از گذرگاه مرزی چذابه و ۸۲۰هزار زائر از مرز شلمچه راهی کربلا معلا شدند.

۲۶شهریور روز اربعین در ایران و عراق بود.

شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر و چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز ۲ گذرگاه مرزی رسمی و بین المللی برای تردد زائران اربعین حسینی و صادرات کالا به عراق است.