کد خبر: 379487
۰
۰
نسخه چاپی

بازدید و نظارت میدانی مرتضوی از نحوه خدمت رسانی به زائران حرم رضوی

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، سیدصولت مرتضوی نماینده ویژه رئیس جمهور که از روز گذشته - سوم مهر - برای برگزاری جلسه قرارگاه مرکزی آیین‌ها و خدمت رسانی به زائران دهه پایانی ماه صفر به مشهد سفر کرده است، دوشنبه شب و در شب شهادت امام رئوف از قرارگاه مرکزی پویش هم محله ایی امام رضا (ع) بازدید کرد که این پویش برای نخستین بار با محوریت مساجد و مشارکت بسیجی ها و هیات های مذهبی و حوزوی و سایر ظرفیت ها برای خدمات به زایران راه اندازی شد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در این باره به خبرنگار حوزه دولت ایرنا گفت: اولویت نخست این پویش اسکان و سپس سایر خدمات در حمل و نقل، بهداشت و درمان تغذیه است که بیش از ٥٨ هزار نفر داوطلب در قالب این پویش برای خدمات به زائران فعالیت دارند.

حجت السلام حجت گنابادی نژاد ادامه داد که این نماد و نمونه خدمت مردمی و ارتقای فرهنگ مذهبی و توسعه آن به زائران است.

وی به بازدید بعدی معاون اجرایی رییس جمهور از یک مدرسه اشاره کرد و گفت که امسال بیش از ٨٠٠ مدرسه در امر اسکان زائران مشارکت کردند و ٥٠ مدرسه با نام گام های عاشقی با محوریت مدیران، معلمان، دانش اموزان و اولیا در این امر مهم سهیم شدند که به عبارتی فرهنگ تجربه میزبانی را تمرین کردند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی درباره آخرین آمارها از حضور زائران در مشهد مقدس گفت: بر اساس آخرین آمارها تا پایان شب گذشته بیش از چهار میلیون و ٢٠٠ هزار زائر وارد مشهد شدند و از ٦٤ درصد مجموعه ظرفیت ها در اسکان و سایر خدمات تکمیل شده است و ٨٧ در صد زائران با وسایل نقلیه شخصی به مشهد سفر کردند.

مرتضوی همچنین صبح امروز از محورهای مُلک آباد، نیشابور، تربت حیدریه و محور فریمان و آسمان مشهد به صورت هوایی بازدید و وضعیت محورهای منتهی به مشهد مقدس را مطلوب ارزیابی کرد و در عین حال از مواکب ملک آباد و بنیاد شهید استان که همانند تمام ادارات این استان به محل اسکان و خدمت رسانی به زئران تبدیل شده است، بازدید کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین شب گذشته از موکب موسسه جوانان آستان قدس رضوی که توسط زنان مدیریت شده است و از موکب خرمشهر و موکب کرج به طور سرزده بازدید کرد.

مرتضوی در ادامه برنامه امروز خود با آیت الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان خراسان رضوی دیدار و گفت و گو کرد.

رییس جمهور پیشتر و در نشست هیات دولت با توجه به استقبال گسترده هر ساله مردمی برای زیارت امام رضا(ع) در ایام شهادت حضرت رسول (ص) امام حسن مجتبی وحضرت رضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر به محمد مخبر معاون اول و سید صولت مرتضوی معاون اجرایی خود ماموریت داد تا پیش بینی های لازم برای تسهیل حضور زائران رضوی را نیز انجام دهند که مرتضوی و مخبر در ۲۴ شهریور ماه به مشهد مقدس سفر کردند و ضمن بازدید از زیر ساخت های لازم برای حضور زائران، نشستی را با نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد، تولیت آستان قدس رضوی و سایر مسئولان استانی برگزار کردند.

در این راستا جلسه قرارگاه مرکزی مراسمات و خدمت رسانی به زائران دهه پایانی ماه صفر روز یکشنبه چهارم مهرماه به ریاست سید صولت مرتضوی نماینده ویژه رییس جمهور در مشهد برگزار شد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید