نیم میلیون نفر در استان اصفهان واکسن کرونا دریافت نکردند

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تاکنون ۸۶ درصد از جمعیت استان اصفهان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، اظهار داشت: طبق آخرین آمار ۷۷ درصد از جمعیت استان نیز نوبت دوم واکسن، ۴۱ درصد نوبت سوم و ۴.۵ درصد نوبت یادآور را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه جمعیتی حدود بیش از ۵۰۰ هزار نفر در استان تاکنون واکسن کرونا دریافت نکردند، به وضعیت شیوع بیماری اشاره و خاطرنشان کرد: تا روز دوشنبه شمار بستری‌های کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان ۱۸۴ نفر بود که ۱۸ نفر به دلیل شدت بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص بازگشایی مدارس و احتمال شیوع دوباره کرونا نیز ابراز داشت: هیچ دغدغه‌ای برای بازگشایی مجدد مدارس وجود ندارد زیرا زمانیکه کرونا شدت داشت و بین مردم نیز شناخته شده نبود، دانش آموزان و دانشجویان تا بهمن ۱۳۹۸ به کلاس درس رفتند و اتفاقی رخ نداد.

عقدک با اشاره به واکسیناسیون کامل سنین پنج تا ۱۲ سال استان، گفت: بیش از ۸۰ درصد جمعیت سنین ۱۲ تا ۱۸ سال هم واکسن کرونا دریافت کردند.

وی اضافه کرد: با وجود این، همچنان به مدارس و دانشگاه‌ها توصیه شده که تهویه و فاصله گذاری در کلاس‌ها و بهداشت فردی دانش آموزان، دانشجویان و اساتید و معلمان رعایت شود و نیز تاکید شده که واکسیناسیون اولیای مدارس کامل انجام شود.

به گزارش مهر، استان اصفهان بیش از پنج میلیون و سیصد هزار نفر جمعیت دارد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید