کد خبر: 379563
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

افزایش ۲۰ درصدی مصرف بنزین در تابستان سال جاری

به گزارش قم پرس به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، «سیدپیمان جزایری» دلیل اصلی رشد مصرف این دو فرآورده را افزایش سفرها با توجه به فروکش کردن شیوع بیماری کرونا اعلام کرد و افزود: در سه ماهه مشابه سال قبل، مصرف بنزین ۸۶.۷ و نفتگاز ۹۹.۴ میلیون لیتر بوده است.

سوخت رسانی مطلوب و به موقع به زائران اربعین حسینی

این مقام مسئول در رابطه با سوخت‌رسانی مطلوب و به موقع به زائران اربعین حسینی گفت: با پیش بینی‌های انجام شده توانستیم روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی را در انبارهای کرمانشاه، دره‌شهر ایلام، خرم‌آباد و سنندج ذخیره‌سازی کنیم تا در این ایام در استان‌های هدف کرمانشاه، ایلام و خوزستان و مناطق مرزی توزیع شود.

وی با اذعان به اینکه در این کار عظیم همه مدیران و معاونین مناطق هدف و پشتیبان (لرستان، همدان و کردستان) و همچنین ناوگان حمل و نقل تلاش مضاعف داشتند افزود: در مواقعی که به دلیل کثرت زائران مسیرها مسدود می‌شود از انبارها پشتیبان مانند انبار اندیمشک برای ذخیره‌سازی استفاده کردیم.

معاون مدیر در تأمین فرآورده‌های نفتی کشور خبر داد: هم اکنون سوخت‌رسانی به استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی با توجه به فرا رسیدن شهادت امام رضا (ع) در حال انجام است.

تأمین‌کننده سوخت بیش از ۱۰۰ نیروگاه کشور

وی افزود: این معاونت متولی اصلی تأمین فرآورده‌های نفتی کشور است و مستمراً اقدامات لازم را برای تأمین انواع فرآوردها و پیش‌بینی مصرف انجام می‌دهد؛ ضمن اینکه در حال حاضر آمادگی آن را داریم تا از آبان ماه توزیع نفتگاز و نفت کوره بیش از ۱۰۰ نیروگاه کشور را آغاز کنیم.

جزایری با تأکید بر اینکه از اول آبان‌ماه اوج مصرف نیروگاه‌ها آغاز خواهد شد، تصریح کرد: در سال قبل نزدیک به ۱۶ میلیارد لیتر سوخت در نیروگاه‌ها مصرف شده و این وظیفه مهم با هماهنگی این معاونت با وزارت نیرو و تمام ادارات زیرمجموعه محقق که خوشبختانه تا کنون به نحو مطلوبی انجام شده است.

وی به فرآیند و اهمیت فعالیت‌های این معاونت در جهت تأمین سوخت کشور اشاره کرد و گفت: با هماهنگی شرکت ملی پالایش و پخش و تحویل انواع فرآورده‌های اصلی از پالایشگاه‌ها، بر اساس پتانسیل‌های موجود، سوخت از طریق ناوگان حمل زمینی، دریایی و مسیرهای خط لوله، به بیش از ۷۰ انبار فعال در سراسر کشور ارسال و در ۲۳۰ ناحیه توزیع می‌شود.

معاون مدیر در تأمین فرآورده‌های نفتی در پایان ضمن قدردانی از تلاش همکاران ستاد و مناطق در جهت تأمین به موقع و مطلوب سوخت در سراسر کشور، اعلام کرد: این وظیفه بار سنگینی است که مستمراً در این معاونت انجام می‌شود و اگر وقفه‌ای در این مسئله رخ دهد مسلماً تبعات آن به کل کشور برمی‌گردد.