کد خبر: 379640
۰
۰
نسخه چاپی

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش: هیچ نیروی خارجی اجازه ورود به آب‌های کشور را ندارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیردریاردار حمزه علی کاویانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ماموریت سازمانی نیروی دریایی ارتش خیلی زیاد است و از تنگه هرمز و ورودی خلیج فارس تا شمال اقیانوس هند، تنگه باب‌المندب و کانال سوئز می‌باشد.

وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش در فضای بسیار گسترده بین‌المللی در حال انجام عملیات است، بسیاری از اقدام‌های نیروی دریایی جزء مجاهدت‌های خاموش کارکنان نیروی دریایی است.

وی بیان داشت: ما طی سال‌های اخیر در زمینه مستندسازی و نشان دادن اقدامات نیروی دریایی، کارهایی انجام داده‌ایم، اما از همه کسانی که با همکاری اداره عقیدتی سیاسی، اقدام به تولید مستند راجع به کارکنان، تجهیزات و خانواده‌های مظلوم نیروی دریایی کنند نیز استقبال می‌کنیم.

کاویانی در ادامه تاکید کرد: دشمن اجازه ورود به آب‌های کشور را ندارد، توان و اقتدار نیروهای دریایی ما اعم از سپاه پاسداران که در محدوده خلیج فارس ماموریتش را انجام می‌دهد، همچنین نیروی دریایی ارتش در شمال اقیانوس هند تا مدار ۲۲ درجه و تا مناطق ماموریتی در تنگه باب المندب، خلیج عدن و دریای سرخ است.

وی گفت: محدوده‌ای که در آن شناورها، نفتکش‌ها و کشتی‌ها برای ترانزیت و تبادل کالا به مقصد جمهوری اسلامی و یا از طرف جمهوری اسلامی به مقصد کشور ثالث حرکت می‌کنند، جز قلمرو آبی ما محسوب می‌شود، و در دفاع از آنها هرگز لحظه‌ای کوتاهی نخواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان با ذکر این مطلب که نیروی دریایی را باید نیروی دریایی انقلاب بدانیم خاطرنشان کرد: وقتی انقلاب شد،یکهزار و ۶۰۰ مستشار فقط در کارخانه‌های نیروی دریایی در بندرعباس داشتیم، اما نیروی دریایی مستحکم و جوان از نیروی دریایی انقلاب نشات گرفته‌است، جوانان انقلابی پای کار آمدند، تجهیزات به کار گرفتند، در دفاع مقدس حماسه آفریدند، و طی ۶۹ روز نیروی دریایی دشمن که یک نیروی دریایی چابک و مجهز به انواع موشک‌ها و شناورهای تندروی سیستم شرقی و غربی با پشتیبانی بالگردهای فرانسوی بود، را نابود کرد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین گفت: هم اکنون تکنولوژی کامل زیردریایی در اختیار جوانان، دانشمندان و صنعتگران ایران اسلامی و نیروی دریایی است.

کاویانی همچنین اقتدار ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: از شرقی‌ترین پایگاه در امیرآباد و نکا تا غربی‌ترین پایگاه در آستارا دارای یک قدرت دریایی تاثیرگذار هستیم، که حرف برای گفتن داریم.

وی ادامه داد: انواعی از شناورهای کلاس پیکان همچنین ناوشکن دماوند که سه سال پیش دچار سانحه شد، به تازگی کلا ساخته شد، که در هفتم آذرماه سالجاری فعال و ناوشکن پیشرفته و بومی ایران و انقلاب اسلامی در دریای خزر ماموریت انجام خواهد داد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین با تاکید بر اینکه آمریکا رو به افول است گفت: حاج قاسم سلیمانی پنج ارتش در فراتر از مرزها برای دفاع از انقلاب اسلامی و اسلام ایجاد کرده، به موازات آن نیز نیروی دریایی یک محور مقاومت زمینی و دریایی از خلیج فارس، تنگه هرمز، باب‌المندب، دریای سرخ، کانال سوئز و دریای مدیرترانه تا اسرائیل غاصب ایجاد کرده است.

وی بیان داشت: حضور نیروی دریایی ارتش در ورودی و خروجی معابر اسرائیلی‌ها، حضور دائمی است و ناوشکن‌ها در دریای سرخ به صورت دائم در انجام ماموریت هستند و رصد و اشراف اطلاعاتی در آن منطقه داریم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه قم معبر و گذرگاه جبهه‌های نبرد بوده است گفت: قم، ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده که ۵۶۵ شهید مربوط به ارتش و ۶ شهید نیز مختص نیروی دریایی ارتش است.

کاویانی با اشاره به این مطلب که قبل از شیوع کرونا از سوی فرمانده کل ارتش مقرر شده بود، یادواره های شهدای ارتش برگزار شود افزود: به دلیل شیوع کرونا این یادواره‌ها به تاخیر افتاد، ولی امسال با فروکش کردن این ویروس، این یادواره‌ها برگزار شده، و آخرین آن به میزبانی نیروی دریایی راهبردی ارتش است، که آیین پایانی آن ساعت ۱۸ دوازدهم خبرنگارماماه در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم با سخنرانی فرمانده نیروی دریایی برگزار خواهد شد.

وی بیان اینکه در این یادواره، برنامه‌های متنوعی توسط اداره عقیدتی، سیاسی نیروی دریایی ارتش پیش بینی شده گفت: سرکشی به خانواده‌های معظم شهیدان، اعزام دانشجویان دانشگاه حضرت امام (ره) به قم و بازدید از اماکن مقدس این استان، انجام غبارروبی و عطرافشانی مزار شهیدان، گفت‌وگوی زنده امیر دریادار فرمانده نیروی دریایی ارتش با صداوسیمای قم، آیین تشییع شهید گمنام، تولید مستندهای مختلف در حوزه دفاع مقدس و رونمایی از کتاب شهدای قم از جمله آن است.

رشد مباحث فرهنگی در نیروی دریایی ارتش

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش نیز طی سخنانی با بیان اینکه، عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش برای کارکنان پایور و وظیفه برنامه‌های فرهنگی متنوع و متعددی دارد افزود: طرح‌های قرآنی ازجمله آشنایی با مفاهیم قرآن برای کارکنان وظیفه در طول سال، چهار مرحله و برای کارکنان پایور نیز در ۲ مرحله انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین صنعت‌پور افزود: مسابقه‌های قرآنی تخصصی نیز برای تربیت حافظان قرآن کریم داریم، و به تازگی نیز برای نخستین بار در تمام سازمان‌های لشکری و کشوری، طرح ایجاد مدارس آزاد قرآنی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش در حال تاسیس چهار مدرسه قرآنی است که ۲ مدرسه به صورت شبانه روزی است، یک مدرسه هم در منطقه یکم بندرعباس و یک مدرسه هم در بوشهر فعال خواهد بود.

صنعت پور گفت: یکی از کلیدی‌ترین برنامه‌های فرهنگی ما، حلقه‌های محبت و معرفت است، که فراتر از پرسش و پاسخ، نشستن با سرباز و شنیدن مشکلاتش است.

رئیس عقیدتی نیروی دریایی ارتش در پایان با تاکید بر اینکه فعالیت‌های دشمن بر روی مسائل معرفتی متمرکز شده‌است بیان کرد: دشمن به دنبال تغییر ارزش‌ها و دگرگون کردن ذهنیت افراد است، باید در این حوزه پرتلاش حاضر باشیم.

خبرنگار: #علی_عربی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید