کد خبر: 379694
۰
۰
نسخه چاپی

از خطبه‌خوانی و تجدید بیعت آتش‌نشانان قمی تا برگزاری دوره‌های متنوع آموزشی برای دانش آموزان

همزمان با روز آتش‌نشانی و ایمنی و به همت شهرداری قم، برنامه‌های متنوع فرهنگی، آموزشی و مهارتی توسط آتش‌نشانان قمی انجام و یا در حال اجراست.

از خطبه‌خوانی و تجدید بیعت آتش‌نشانان قمی تا برگزاری دوره‌های متنوع آموزشی برای دانش آموزان

به گزارش قم پرس : روز ۷ مهرماه در تقویم کشور برای تقدیر از رشادت‌های آتش‌نشانان به‌عنوان روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی نام‌گذاری شده است.

۷ مهرماه سال ۱۳۵۹ پالایشگاه آبادان در جنگ ایران و عراق از سوی دشمن مورد حمله هوایی قرار گرفت. پس‌ازاین اتفاق آتش‌نشانان برای اطفای حریق وارد عمل شدند، در حین اطفای حریق بار دیگر این پالایشگاه بمباران شد و تعداد زیادی از آتش‌نشانان در این حادثه شهید شدند.

۲۰ سال بعدازاین حادثه، طرح تعیین روز آتش‌نشانی و ایمنی در سال ۱۳۷۹ توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش‌نشانی کشور پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تأیید شد.

به همین مناسب در شهر قم مانند سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی برگزار شد که آیین گرامیداشت هفتم مهرماه و روز آتش‌نشان با تشرف آتش‌نشانان به حرم ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) و خطبه‌خوانی و غبارروبی مضجع نورانی کریمه اهل‌بیت(س) آغاز و خادمان جان‌برکف کریمه قم برای خدمت‌رسانی خالصانه و بی شایبه خود در نجات جان و مال شهروندان تجدید بیعت کردند.

برگزاری رژه خودرویی ناوگان آتش‌نشانی

رژه خودرویی و موتوری ناوگان آتش‌نشانی قم نیز همزمان با هفتم مهرماه از بوستان علوی آغاز و تا مقابل ساختمان شهرداری مرکز با آخرین تجهیزات این سازمان با حضور معاونین شهردار، اعضای شورای شهر و برخی از مسئولان استانی برگزار شد.

از خطبه‌خوانی و تجدید بیعت آتش‌نشانان قمی تا برگزاری دوره‌های متنوع آموزشی برای دانش آموزان

در خلال این مانور ضمن معرفی تجهیزات و ابزارهای موجود در آتش‌نشانی قم، گزارشی از آخرین نیاز و کمبودهای ایمنی این سازمان ارائه و مدیران نسبت به تأمین آن‌ها قول مساعد دادند.

در ادامه شماری از مدیران شهرداری به همراه اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان استانی ضمن بازدید از ۵ ایستگاه آتش‌نشانی شهر، با اهدای شاخه گل از مجاهدت‌های شبانه‌روزی آتش‌نشانان قمی تقدیر به عمل آوردند. آتش‌نشانان سپس با حضور در گلزار شهدای قم با آرمان‌های امام راحل و شهدای گران‌قدر دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

آتش‌نشانان قمی در ادامه با حضور در مرکز انتقال خون استان، مانند سنوات گذشته با اهدای خون به شکل دیگری از نجات و امدادرسانی به نیازمندان را تجربه کردند.

همچنین روز دوشنبه یازدهم مهرماه نیز آموزش‌های ایمنی در مرکز آموزش آتش‌نشانی قم در بوستان علوی ویژه مهدکودک‌های شهر برگزار خواهد شد و روز چهارشنبه هفته جاری نیز مسابقه و دوره غواصی در استخر یاران با حضور نیروهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم به همراه غواصان استان پیش‌بینی‌شده است.

گفتنی است همزمان با هفته دوم مهرماه آموزش‌های ایمنی در مدارس قم توسط ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی آغاز شده و مدیران این سازمان نیز با حضور در برنامه‌های مختلف رادیو و تلویزیونی و حضور در پایگاه‌های خبری و نشریات ضمن پاسخگویی به سؤالات شهروندان به بیان مهم‌ترین نیازهای شهر برای ارتقای ایمنی عمومی و کاهش مخاطرات می‌پردازند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید