کد خبر: 379846
۰
۰
نسخه چاپی
اعرافی:

قم باید الهام بخش فعالیت‌های تربیتی در کشور باشد

آیت‌الله علیرضا اعرافی روز دوشنبه در همایش مبلغان طرح امین در تالار بیداری اسلامی جامعه‌الزهرا (س) قم اظهار داشت: وقتی ما به استان‌های دیگر سفر می‌کنیم، مربیان پرورشی باید بگویند، که طرح امین و فعالیت‌های تربیتی که در قم صورت می‌گیرد، نمونه و الگوی آنهاست.

وی گفت: مدیر و مربی تربیتی در قم، باید نگاه الهام بخشی به مقوله تربیت داشته باشد.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه قم هویت ویژه‌ای دارد که باید تقویت شود بیان داشت: قم علاوه بر هویت اسلامی، انقلابی، دینی و شیعی یک هویت حوزوی، معارفی و قمی نیز دارد، که به شناخت هزار ساله قم بر می‌گردد.

وی اضافه کرد: این موضوع باید به ویژه امسال که یکصدمین سالگرد احیا و بازتاسیس حوزه است، مدنظر قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فن‌آوری و دانشی که کشورهای غربی به عنوان تمدن پیشرفته و نوین به بشریت عرضه می‌کنند گفت: این فن‌آوری‌ها دارای مزایایی است، که منکر آن نیستیم، اما یک لایه‌های بنیادینی دارد که با خود اندیشه‌هایی را حمل می‌کند.

مدیرحوزه‌های علمیه تفسیرهای حداقلی از دین و رواج سکولاریسم را از جمله این اندیشه‌ها ذکر کرد و گفت: این‌ها چند بن مایه نافذ در علوم و دانش و فن‌آوری‌هاست، که شناخت آن امر مهمی است.

اعرافی همچنین با تاکید بر اینکه مربیان طرح امین باید از عقل فلسفی دقیقی برخوردار باشند گفت: برای همکاری با آموزش و پرورش، در انتخاب طلبه‌ها باید سخت‌گیری زیادی صورت گیرد.

مدیرحوزه‌های علمیه بیان کرد: در شرایطی که شبهه‌ها از همه سو برای فرو ریزی ارزش‌ها روانه است، به درون مایه دقیق عقل فلسفی و همچنین توان مواجهه و پاسخ‌گویی لازم نیازمندیم.

۲۰ هزار طلبه در هزار و ۶۲۳ مدرسه کشور شدر قالب طرح فرهنگی تربیتی امین فعالیت می‌کنند.

دبیرخبر: #علی_عربی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید