کد خبر: 379911
۰
۰
نسخه چاپی

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم از صدور 160 فقره مجوز درحوزه حریم راه‌های استان طی یکسال گذشته خبرداد

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم عنوان کرد: از شهریورماه سال گذشته تاکنون، افزون بر 160 فقره مجوز احداث ابنیه، بهره برداری از مستحدثات، عبور تاسیسات زیربنایی و احداث راه دسترسی در حوزه حرایم جاده‌ای استان قم صادر شده است

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم از صدور 160 فقره مجوز درحوزه حریم راه‌های استان طی یکسال گذشته خبرداد

به گزارش قم پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، رئیس اداره ایمنی راه و حریم این اداره کل، از صدور مجوزات احداث و بهره برداری از مستحدثات درحرایم جاده‌ای استان قم طی یکسال گذشته خبر داد.

سید حسن خلیلی نیا درتکمیل این خبر اظهار داشت: بی تردید بررسی و صدور مجوزات احداث و بهره برداری از مستحدثات درحوزه حرایم جاده‌ای نقشی تعیین کننده در صیانت از راه‌ها و تامین ایمنی سفرهای برونشهری دارد.

وی افزود: با توجه به مراجعات چشمگیر و همچنین ضرورت تسریع در پاسخگویی به ارجاعات مربوطه، مشکلات عدیده‌ای‌ را متوجه حوزه صدور مجوزات حرایم جاده‌ای نموده است.

خلیلی نیا روند بررسی و صدور مجوز را امری کارشناس محور و درعین حال زمانبر خواند و تصریح کرد: کمترین غفلت و سهل انگاری دربررسی و صدور مجوزات جهت احداث و بهره برداری از مستحدثات درحرایم راه، موجب وارد آمدن لطمات گاها جبران ناپذیری درصیانت و تامین ایمنی راه‌ها و حرایم آن و همچنین خسارات چشمگیری به بهره بردار می شود.

وی درادامه به فعالیت یکساله حوزه صدور مجوزات حرایم جاده‌ای استان قم اشاره و ابراز داشت: از شهریور ماه سال گذشته تا کنون افزون بر 160 فقره مجوز به منظور احداث و بهره برداری از مستحدثات حرایم جاده‌ای استان قم صادر شده است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم تعداد و تنوع درخواست‌های صدور مجوز درحوزه حریم راه‌ها را از دشواری‌های این امر دانست وعنوان کرد: غالب درخواست‌های صدور مجوز درحرایم جاده‌ای شامل مستحدثات صنعتی و غیر صنعتی، کشاورزی، راه دسترسی، عبور تاسیسات زیربنایی و ... می باشند.

سید حسن خلیلی نیا در خصوص روند مراجعه و نحوه صدور مجوزات اظهار داشت: متناسب با نوع مجوز درخواستی، متقاضی به یکی از دوایر دولتی مرتبط( بخشداری‌ها، ادارات صمت و کشاورزی ) مراجعه و نسبت به تسلیم صدور مجوز اقدام می نمایند.

وی ادامه داد: پس از بررسی درخواست توسط دستگاه ذی ربط، درصورت وجاهت موضوعه، نسبت به ارسال آن جهت بررسی و ارائه پاسخ، به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اقدام می شود.

خلیلی نیا درخصوص دیگر مراحل اجرایی صدور مجوزات درحوزه حرایم راه اعلام کرد: پس از بررسی اولیه درخواست در اداره ایمنی راه و حریم اداره کل متبوع، نسبت به طرح آن در کمیسیون حریم راه‌های استان اقدام و درصورت عدم مغایرت با آیین نامه ها وقوانین موضوعه، نسبت به صدور مجوز احداث و بهره برداری از مستحدثات درحوزه حرایم جاده‌ای اقدام می شود.

وی یادآور شد: صدور مجوز احداث هرنوع راه دسترسی در حرایم جاده‌ای منوط به عدم مغایرت طرح آن با آیین نامه طرح هندسی راه‌های برونشهری( نشریه 800 ) می باشد.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم درخاتمه به حجم انبوه مراجعات کاربران گرامی جهت دریافت مجوز درحوزه حرایم راه استان قم اشاره و بیان داشت: توجه به این مهم که طی 6 ماه گذشته افزون بر 1300 مورد تقاضای صدور مجوز بررسی و پاسخ داده شده کافیست تا صمیمانه از همکاران خود درحوزه حرایم جاده‌ای تشکر کنم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید