کد خبر: 379924
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

۳۱۲ سارق سابقه‌دار در تهران دستگیر شدند/ کشف ۸ میلیارد از اموال سرقتی بانک ملی

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسین رحیمی روز سه شنبه در حاشیه اجرای طرح کاشف که در محل پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته فراجا به خبرنگاران گفت: چهار مرحله اجرای طرح کاشف توسط پلیس آگاهی به مرحله اجرا در آمده که در مجموع ۳۱۲ نفر از سارقان اعم از سارقان منازل و خودرو تا قاتلان و مجرمان جرایم مسلحانه و مجرمان آدم ربایی و متجاوزان به عنف دستگیر شدند.

وی افزود: این افراد در قالب ۶۱ باند فعالیت می‌کردند. به عنوان مثال ۱۸ باند سارق منازل بودند و ۱۳ باند هم از سارقان خودرو و لوازم خودرو بودند.

رحیمی با بیان اینکه سارقان به سرقت ۱۷۱۵ مورد اعتراف کردند؛ گفت: هشت میلیارد ریال از اموال سرقتی بانک ملی هم کشف شد. این افراد با فروش برخی از اجناس مسروقه یک ویلا در شمال می‌خرند اما پس از بررسی‌ها، آنها دستگیر شدند و بالغ بر هشت میلیارد تومان از اموال مسروقه آنان توقیف شد.

وی با اشاره به مشارکت پلیس اقتصادی در این طرح گفت: در این طرح بالغ بر سه و نیم میلیارد اقلام کالای قاچاق اعم از کالاهای قاچاق لوازم خودرو، لوازم جانبی خودرو کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در مبارزه با جرایم اقتصادی سه مرحله را اجرایی کرده‌ایم؛ گفت: در این سه مرحله در مجموع ۴۰ نفر دستگیر شدند که بیشتر در زمینه سوداگری ارزی فعالیت داشتند همچنین ۱۷ نفر از متهمان دلالان ارزی دستگیر شدند. ۱۱ نفر از افراد که از کارت ملی افراد مستضعف سواستفاده می‌کردند، دستگیر شدند.

رحیمی خاطر نشان کرد: پلیس با کسانی که می‌خواهند امنیت شهر را به چالش بکشند به شدت برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ یادآور شد: از روز سیزدهم مهر با شعار «پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس» هفته فراجا آغاز خواهد شد. امیدواریم بیشتر از گذشته نسبت به انجام وظایف خود تلاش کنیم و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم.

خبرنگار: #هادی_اسماعیلی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.