کد خبر: 380004
۰
۰
نسخه چاپی

همایش دو روزه حلقه‌های میانی، پیشران حکمرانی مردمی برگزار شد

همایش دو روزه «حلقه‌‌های میانی، پیشران حکمرانی مردمی» روز چهارشنبه ١٣ مهر ماه جاری به همت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و با حضور بیش از 400 نفر از نخبگان و برگزیدگان حلقه‌های میانی سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در آئین افتتاحیه این همایش با تاکید بر اینکه حلقه‌های میانی، پیشران حکمرانی نخبگان اجتماعی هستند، اظهار داشت: این حلقه‌ها به عنوانِ رابط مردم و دولت باید بُت بروکراسی را بشکنند.

وی افزود: حلقه‌های میانی پیشران، قدرت سازماندهی دارند، استعدادها را می‌شناسند و اهل ناامیدی نیستند، همانند شهید چمران که خود راهبر حلقه میانی بود.

همایش دو روزه حلقه‌های میانی، پیشران حکمرانی مردمی برگزار شد

پناهیان گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده‌اند مردم‌سالاری صرفا این نیست که مردم پای صندوق‌های رای بروند بلکه به معنای آن است که مردم در همه عرصه‌های حکمرانی مشارکت فعال داشته باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بروکراسی، پاشنه آشیل نظام اسلامی است، افزود: بتِ بروکراسی در جامعه امروز باید شکسته شود زیرا فساد، کم‌کاری، خطاهای سیستم انتصاب و توزیع حقوق، همگی نشات گرفته از بروکراسی ناعادلانه است.

پناهیان یادآور شد: البته نباید فراموش کنیم که بروکراسی حاصل انباشت قوانین و مقررات است و این قوانین با این نگاه وضع شده است که اساسا انسان موجود شری است و باید جلوی او را گرفت.

وی با تاکید بر اینکه بروکراسی غیر انسانی که مانع زندگیِ جمعی و تعاونی است باید به طور کامل از کشور زدوده شود، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ اصلاح‌گر امر به معروف و نهی از منکر جایگزین دیدگاه منفعت‌طلبانه بروکراسی شود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امام حسین (ع) که با خون خود طلیعه درخشان تمدن عدالت بشری را به ما نشان داد مروج فرهنگ ایثار و دگرخواهی امر به معروف و نهی از منکر است.

همایش دو روزه حلقه‌های میانی، پیشران حکمرانی مردمی برگزار شد

حلقه‌های میانی پیشران، می‌توانند تبیین‌گر مبانی دولت باشد

دکتر ابوطالب شفقت، معاون توسعه مدیریت‌ و منابع وزارت کشور نیز طی سخنانی در جمع اعضای حلقه‌های مردمی پیشران سراسر کشور گفت: این حلقه‌ها می‌توانند تبیین‌گر برنامه‌های مجریان قانون باشند زیرا انتظاری که از واژه حلقه میانی پیشران برمی‌آید این است که پشتیبان راهبردهای کلان کشور باشند و مبانی نظری دولت اسلامی را تبیین کند.

وی با بیان اینکه هنوز نتوانسته‌ایم مبانی نظری خود را خوب تبیین کنیم، گفت: پیشنهاد می‌شود فعالیت حلقه‌های پیشران مردمی از خود دولت و نهاد اجرایی به عنوانِ تیم فکری قوه مجریه و سازمان برنامه و بودجه آغاز شود.

همایش دو روزه حلقه‌های میانی، پیشران حکمرانی مردمی برگزار شد

گفتنی است، دکتر ظفری، دبیر کارگروه حلقه‌های میانی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری نیز دیگر سخنران این همایش بود که طرح "نقش حکمرانی مردمی در تحقق دولت اسلامی" را ارائه و سپس به پرسش‌های مدعوین حاضر در همایش پاسخ گفت.

همایش دو روزه حلقه‌های میانی، پیشران حکمرانی مردمی برگزار شد

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید