کد خبر: 380977
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

ثبت نمونه‌های کاملی از مهمان‌نوازی مردم مشهد در فرهنگ میزبانی

حجت الاسلام نصر الله پژمانفر شامگاه شنبه در مراسم آئین شکرانه خدمت و تقدیر از خدمتگزاران اربعین و دهه آخر صفر اظهار کرد: فضایی که امروز در مشهدالرضا (ع) پس از دو سال دوربودن از فضای زیارت ایجاد شده، خالق تصاویر بسیار زیبایی است که در آن درهای منازل، مساجد و حسینیه‌ها باز می‌شد تا پذیرای زائران امام مهربانی‌ها باشند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم این خدمت رسانی بی نظیر و صادقانه مردم ثبت شود و ظرفیت‌های ایجاد شده از سوی مردم به نمایش گذاشته شود و زمینه فرهنگسازی این میزبانی بی نظیر از زائران فراهم شود.

وی بیان کرد: باید این ظرفیت‌ها (خدمات در اربعین و دهه آخر صفر) را که ماهیت و ذات مردمی دارد، به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام پژمانفر افزود: اجتماع امروز برای گرامیداشت مجاهدت‌های مردم مشهد است. همان کسانی که در فرهنگ میزبانی نمونه‌های کاملی از مهمان‌نوازی را ثبت کردند و نشان دادند که مردم محور همه امور هستند و هر جا گرفتاری و مشکلی کار را سخت کرد، مردم به میدان آمدند و گره را باز کردند.

همه آبروی ما برای زائران امام رضا (ع) است

در ادامه این مراسم عبدالله ارجائی، شهردار مشهد خطاب به خدمتگزاران اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر اظهار کرد: شما با ارائه خدمات خالصانه خود در اربعین حسینی در عراق و نجف اشرف و ارائه خدمات در دهه پایانی ماه صفر در مشهد سنگ تمام گذاشتید و باعث افتخار مشهد و ایران شدید و هرکس از عراق بر می‌گشت از خاطرات زحمات بی دریغ شما پاکبانان و راهنمای زائران در کشور عراق و نجف اشرف می‌گفت.

شهردار مشهد بیان کرد: در ایام اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر همدلی خوبی در بین مسولان استانی خراسان رضوی به صورت ملی در بین سایر دستگاه‌ها برای خدمت رسانی با زائران حسینی و رضوی صورت گرفت و در رأس خدمت گذاری به زائران همراهی مردم و مجاوران مشهدالرضا بود که در خانه‌های خود را به روی زائران گشودند و نشان دادند همه آبروی ما برای زائران این امام رئوف است.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد