کد خبر: 382589
۰
۰
نسخه چاپی

دانش‌آموزان قمی، ایثار و شهادت را روی پارچه به تصویر کشیدند

مریم سادات پناهنده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: فراخوان نقاشی روی پارچه با موضوعاتی از جمله ایثار و شهادت، مدافعان امنیت، مدافعان سلامت، وقایع اخیر و جنایت در حرم شاهچراغ(ع) در مدارس ابتدایی اعلام شد و شماری از دانش‌آموزان در این فراخوان شرکت کردند.

وی اضافه کرد: نقاشی روی پارچه در متراژ قابل‌توجهی توسط دانش‌آموزان انجام شده و قرار است فردا در محل برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم نصب شود.

وی ادامه داد: نقاشی روی پارچه کار بسیار زیبا و فاخری بوده که دانش‌آموزان ابتدایی برای گرامیداشت یاد شهدای استان قم و شهدای وقایع اخیر انجام داده‌اند.

اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای استان قم، روز پنجشنبه ۲۶ آبان ماه، در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

دانش‌آموزان قمی، ایثار و شهادت را روی پارچه به تصویر کشیدند

دانش‌آموزان قمی، ایثار و شهادت را روی پارچه به تصویر کشیدند

برگزاری جشنواره «بارش و رویش» در مدارس مقطع ابتدایی قم

پناهنده در ادامه به فراخوان جشنواره «بارش و رویش» اشاره و بیان کرد: در این جشنواره تمام عوامل دخیل در مقطع ابتدایی از جمله مدیران، معاونان، دانش‌آموزان و اولیا مخاطب هستند و هدف از برگزاری آن نیز ایجاد نشاط و شادابی، انگیزه و توانمندی در همه مخاطبان مدارس ابتدایی است.

وی افزود: این فراخوان از ۱۳ آبان روز دانش‌آموز اعلام شده و تا ۱۲ اردیبهشت هفته معلم ادامه دارد که در این هفته با ارزیابی فعالیت‌های انجام شده، فعالان هر بخش تقدیر خواهند شد.

وی موضوع این جشنواره را فرهنگی، تربیتی و اجتماعی عنوان و اضافه کرد: در این جشنواره همکاران فرهنگی باید اقداماتی در راستای ایجاد شادابی و نشاط و مهارت افزایی در دانش‌آموزان و همچنین افزایش توانمندی و خردورزی در معلمان و اولیا انجام دهند.

به گفته معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش قم، فعالیت پیرامون جشنواره «بارش و رویش» باید طبق دستورالعملی باشد که به مدارس ارسال شده و مسوولان مدارس باید با استفاده از هسته‌های مشاوره و اساتید روانشناسی کودک و نوجوان فعالیت‌هایی در این زمینه داشته باشند.

وی با بیان این‌که این جشنواره در قالب‌های مختلف برگزار می‌شود، گفت: برای دانش‌آموزان بیشتر در قالب برنامه‌های شاد مثل جُنگ‌های شادی، حضور گروه‌های نمایشی، کارگاه‌های قصه‌گویی، باستان‌شناسی، کار با سنگ و چوب و آموزش‌های مهارتی در مدارس و برای خانواده‌ها برگزاری کارگاه‌های تخصصی تربیت فرزند و آموزش‌های مهارتی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای همکاران نیز برنامه‌های استانی به‌صورت برنامه‌های اردویی یک‌روزه یا نصفه روزه در راستای افزایش سطح توانمندی و خردورزی پیش‌بینی شده است.

۱۶۲ هزار دانش‌آموز قمی در مقطع ابتدایی استان قم تحصیل می‌کنند./

دبیرخبر: #علی_عربی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید