کد خبر: 383073
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

دستگاه‌های اجرایی مکلف به هزینه‌کرد یک درصد بودجه خود برای پدافند غیر عامل هستند

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار رسول رحیمی چهارشنبه شب در نشست شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر افزود: همه دستگاه‌ها باید نسبت به حفاظت از منابع و زیرساخت‌های خود حساس باشند و خطرها و تهدیدهایی را که متوجه این حوزه است، شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه میزان یک درصد اعتبار دستگاه‌های اجرایی در استان‌های مختلف متفاوت است بیان کرد: استان بوشهر یکی از استان‌های با زیرساخت‌های خدادادی غنی در کشور است و انتظار می‌رود اعتبار خوبی در این بخش اختصاص یابد.

رحیمی با اشاره به این فرموده رهبر معظم انقلاب که پدافند غیرعامل یک اصل؛ نه برای مقطع خاص بلکه برای همه زمان‌ها است اظهار کرد: مصون سازی و صیانت از دارایی دستگاه‌های اجرایی از مهمترین وظایف در پدافند غیرعامل است.

وی ادامه داد: رویکرد پدافند غیرعامل باید پیش بینی، پیشگیری، رصد و پایش تهدیدهای احتمالی در هر منطقه باشد.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: دستگاه‌های اجرایی استان‌ها باید در به کاربستن پدافند غیرعامل اهتمام داشته باشند و پیش‌بینی های لازم را در این‌باره انجام دهند.

رحیمی با اشاره به طرح جامع پدافند غیر عامل اظهار کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل به عنوان نقشه راه، برای همه استان‌های کشور تهیه شده است و دستگاه‌های مختلف باید به وظایف خود در این طرح توجه ویژه داشته باشند.

وی تاکیدکرد: در طرح جامع پدافند غیرعامل به منظور مصون‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری استان‌ها، راهبردها و سیاست‌های کلی در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار گرفته است تا براساس آن فعالیت داشته باشند.

رحیمی گفت: رسالت اصلی پدافند غیرعامل حفظ سرمایه انسانی، جان انسان‌ها و کاهش تلفات بوده که خراسان جنوبی در این حوزه پیشتاز است.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل اظهار داشت: در قالب طرح جامع پدافند غیر عامل تمامی ظرفیت‌ها و جزئیات بخش‌های مختلف استان‌ها مشخص شده و اجرای درست این طرح می‌تواند کمک بسیار خوبی در پیشگیری، پیش‌بینی، کاهش آسیب‌پذیری و مصون‌سازی سرمایه‌های مهم استان‌ها باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون طرح جامع ۲۹ استان کشور رونمایی شده است گفت: طرح جامع پدافند غیر عامل استان بوشهر ۲ سال پیش رونمایی شده و این استان از استان‌های پیشتاز در این بخش است.

رحیمی تاکید کرد: پدافند غیرعامل برای هر استان آورده های زیادی همراه دارد و اجرای برنامه های آن برای هر استان بسیار مهم است.

برخی حوزه‌های استان بوشهر در پدافند عامل خوب کار نکرده‌اند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در حوزه پدافند غیر عامل در برخی از جاها در این استان خوب کار نشده و باید با برنامه ریزی گام‌های مهمی در این راستا برداشته شود.

اکبر پورات اضافه کرد: انجام هر گونه پیشگیری و مقاوم سازی در هر حوزه ای می‌تواند جلوی بحران را بگیرد.

وی یادآور شد: منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در حوزه پدافند غیر عامل تراکم فازهای و پتروشیمی ها وجود دارد و براساس پیشنهادهای داده شده اگر قرار است فازی در آینده اضافه شود بهتر است در منطقه پارس شمالی این کار انجام گیرد.

پورات با اشاره به مجاورت روستاهای هلیله و بندرگاه در کنار نیروگاه اتمی بوشهر گفت: هر چند این نیروگاه استحکام ۱۰۰ درصدی دارد اما جابه جایی این روستاها نیازمند تامین اعتبار است که اگر محقق شود امکان انجام این کار وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر تقویت استحکامات و زیربنای پدافند غیر عامل دراستان بوشهر برضرورت رعایت اصولی پیشگیری تاکید کرد.

سردار رحیمی در این سفر حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر را از طرف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس کمیته دائمی پدافند غیرعامل به استاندار بوشهر تقدیم کرد.

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.