کد خبر: 383117
۰
۰
نسخه چاپی

بیانیه مجمع تقریب مذاهب درباره رویدادهای سیستان و بلوچستان

به گزارش قم پرس در پی رویدادهای اخیر در استان سیستان و بلوچستان و اعزام هیأتی از سوی مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» بیانیه‌ای از سوی شورای عالی مجمع جهانی به این شرح صادر گردید.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی نبینا محمد و علی آله الطیبین الطاهرین و أصحابه المنتجبین و من تبعه باحسان إلی یوم الدین.

ملت شریف و بزرگ ایران، علما، دانشمندان، بزرگان، نخبگان و تمامی اقشار از استان‌های کشور.

شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلام، در حساس‌ترین مقطع تاریخ ایران عزیز، اوضاع خطیر منطقه و جهان و نیز تحولات برنامه ریزی شده برای نظم نوین جهانی، وظیفه خود می‌داند؛ نکاتی را به عرض برساند:

۱- حفظ وحدت و یکپارچگی ملت عزیز ایران و رعایت تقوای الهی که یگانه معیار ارزشیابی از نگاه قرآن کریم و سنت پیامبرعظیم الشأن اسلام (صلی الله علیه و آله) است؛ و خنثی‌سازی نقشه دشمن در ایجاد تفرقه قومی و مذهبی و به نمایش گذاشتن امت واحده اسلامی، یک ضرورت است که نقش راهبردی آن امروز بیش از هر زمان دیگر محسوس است.

۲- از اقدام ارزشمند و حکیمانه مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در اعزام هیأتی به منظور تألیف قلوب، دلجویی و تسلیت به مردم شریف، غیور و مرزدار سیستان و بلوچستان و تصمیمات ابلاغی به هیأت اعزامی، مبنی بر اعلام شهادت نمازگزاران بی‌گناه و مظلوم حادثه ناگوار جمعه ٨ مهر زاهدان و دلجویی از خانواده‌های معظم آنان و نیز جانبازان، مجروحان و تمامی کسانی که به ناحق مورد تعدی و آسیب جانی و مالی قرار گرفته‌اند، تشکر ویژه داریم و نیز در مورد آزادی کسانی که در این وقایع دستگیر شده و جرم و خطای آنان به اثبات نرسیده یا خطایشان مورد عفو و اغماض کریمانه معظم له قرار گرفته است سپاس فراوان داریم.

۳- بررسی دقیق و بی‌طرفانه‌ای از وقایع و پیشگیری از هرگونه ظلم و اجحاف احتمالی در حق افراد با بهره‌گیری از تمام ظرفیت اجرایی، امنیتی و انتظامی کشور و دستگاه قضا، به‌منظور استیفای حقوق تضییع شده احتمالی لازمه رعایت عدالت و انصاف است و برخورد متناسب با خاطیان امر از هر طرف در اسرع وقت موجب رضایت الهی شده و حفظ کیان نظام اسلامی را بدنبال خواهد داشت.

۴- از صبوری مردم خوب و خونگرم استان سیستان و بلوچستان و نیز تلاش‌های ارزنده مسئولان سختکوش استان، به‌ویژه؛ پیگیری‌های مجدّانه نماینده محترم مقام معظّم رهبری در استان؛ که ثمرات ارزشمندی را درپی داشت سپاسگزاریم.

۵- از روشنگری و اقدامات ارزشمند علمای متعهد، بزرگان، سران و ریشسفیدان قبایل و طوایف، نخبگان و فرهیختگان استان، که همواره حامی انقلاب بوده و دسیسه‌های دشمن را نقش بر آب کرده‌اند، تشکر می‌کنیم.

۶- ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی، که خواسته اجانب و دشمنان قسم خورده ملت ایران بوده و به‌منظور انتقام از ملت استوار و مقاوم ایران صورت گرفته و از سوی مزدوران بیگانه و عوامل داخلی و خارجی آنان در گوشه و کنار کشور رخ می‌دهد و جمعی از انسان‌های بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشد اعلام می‌داریم، که این اقدامات مذبوحانه به قصد کشته‌سازی صورت گرفته و برغم میل آنان باعث فشرده‌تر شدن صفوف ملت هوشیار ایران در مقابل مستکبران کینه‌توز خواهد گردید.

۷- از اقدامات امنیتی- انتظامی به وسیله دستگاه‌های ذی‌ربط که حافظ امنیت و نظم کشور و آسایش مردم هستند و با تلاش بی‌شائبه و کمترین امکانات از جان و مال و ناموس مردم حفاظت می‌کنند تشکر نموده و به شهدای مظلومشان درود می‌فرستیم.

۸- از علما، نخبگان و فرهیختگان حوزه‌ها و دانشگاه‌ها، مدیران اجرایی کشور و استان سیستان و بلوچستان، تقاضا داریم به حضور خود در صحنه و حمایت از آرمان‌های امامین انقلاب و ارزش‌های اسلامی، ادامه داده و در استفاده از شخصیت‌های تقریبی اقوام و مذاهب در اداره مناصب حساس مناطق مرزی و قومیتی، تلاشی مضاعف داشته باشند.
والسلام علیکم و رحمة الله.
شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید