کد خبر: 383125
۰
۰
نسخه چاپی

رفع چالش های محیط زیستی با تکیه بر دانش و فناوری

رییس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور بر ضرورت استفاده از دانش و فناوری به منظور غلبه بر چالش های محیط‌زیستی تاکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر علی سلاجقه – معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در آیین اختتامیه بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست که بعدازظهر امروز برگزار شد، با بیان اینکه حفظ محیط زیست میثاق مشترک همه ما است، اظهار کرد: سه کشور چین، آمریکا و هند حدود 80 درصد گازهای گلخانه ای جهان را تولید می کنند و کشور ما ایران در رتبه دهم دنیا قرار دارد. البته با وجود تحریم های ظالمانه، تلاش کردیم گام های موثری برای کاهش انتشار برداریم.
وی افزود: در حال حاضر، دوره آلوده کردن محیط زیست و قرار از پیامدهای آن گذشته است چون مردم دیگر چنین اجازه ای نمی دند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: اگر کسی محیط زیست را آلوده کند باید خسارت آن را بپردازد.
وی با اشاره به سخن رییس جمهور مبنی بر اینکه توسعه فرع بر محیط زیست است، گفت: ما برای حفظ محیط زیست باید از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم و به جوانانمان اعتماد داشته باشیم.
سلاجقه خاطرنشان کرد: هرکجا علم و دانش وارد بحث محیط زیست شد، آن را ارتقا داد.
معاون رییس جمهور ادامه داد: بحران آب، گرد و غبار، معضل پسماندها و... از جمله چالش هایی هستند که می توان به کمک دانش و فناوری بر آنها غلبه کرد.
وی، تصریح کرد: در حال حاضر کارهای خوبی در صندوق ملی محیط زیست انجام شده و این صندوق و صندوق نوآوری و شکوفایی می توانند در کنار هم منشا خدمات بزرگی به کشور باشند.


تمرکز کسب و کارهای نوآورانه بر حل معضلات زیست محیطی
در بخش دیگری از این مراسم، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی – معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، توجه به محیط زیست را در راس همه برنامه های توسعه ای کشور توصیف کرد و گفت: بسیاری از چالش های زیست محیطی از جمله خشکسالی، آلودگی هوا، انتشار دی اکسید کربن و... از مسایل بزرگی هستند که برای حل آنها یا باید خیلی هزینه کرد و یا برای آنها راه حل های فناورانه و نوآورانه یافت.
وی افزود: امروز بسیاری از کسب و کارهای نوآورانه بر حل معضلات زیست محیطی متمرکز شده اند و سازمان حفاظت محیط زیست می بایست مسایل کلان خود را در اختیار شرکت های نوآور و دانش بنیان قرار دهد تا دستاوردهای بزرگی حاصل شود.
دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست به عنوان تنظیم کننده اصلی، نقش زیادی در کنترل کارخانجات و صنایع آلاینده دارد و می تواند از این نقش برای کمک به کسب و کارهای سبز استفاده کند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با اشاره به اهمیت صندوق ملی محیط زیست برای حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان حوزه محیط زیست، گفت: اگر بحث عوارض آلودگی در صندوق ملی محیط زیست تجمیع شود و در همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی اهرم گردد در جهت گسترش کسب و کارهای سبز موثر خواهد بود.
در پایان این مراسم از برترین شرکت ها و مجموعه های فعال در بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست تقدیر شد.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید