کد خبر: 383195
۰
۰
نسخه چاپی

هشت اثر برای اجرا در جشنواره تئاتر قم برگزیده شد

به گزارش ایرنا، امیرعلی عموزاده روز شنبه در نشست خبری بیست و سومین جشنواره استانی تئاتر قم اظهار داشت: دبیرخانه این جشنواره اواخر تیرماه در قم شکل گرفت و دبیری آن به اصغر نوبخت از فعالان تئاتر قم سپرده شد و دبیرخانه آن نیز در تالار فرهنگ و هنر قم شکل گرفت.

وی بیان کرد: با اولین فراخوان جشنواره در گام اول ۴۳ اثر به دبیرخانه رسید، ۲۶ اثر مورد انتخاب هیات بازخوان قرار گرفت و ۱۸ اثر شروع به فعالیت برای شرکت در جشنواره تئاتر کرد و در نهایت به انتخاب هیات انتخاب،هشت اثر مورد انتخاب قرار گرفت و به اجرای عموم رفت.

وی افزود: از هفتم تا یازدهم آذر ماه جاری بخش مسابقه جشنواره تئاتر استان با هشت اثر را خواهیم داشت و هر روز ۲ اثر روی صحنه می رود و در نهایت ۲ اثر مستقیم به جشنواره ملی راه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ابراز داشت: در بخش نمایش خیابانی برای جشنواره بیست و سوم، از ۹ کار چهار کار انتخاب شد. هم‌چنین در بخش مسابقه نمایش های سه دقیقه ای ۶ کار به روی صحنه می‌رود.

وی ادامه داد: طی روزهای جشنواره، هر شب از ساعت ۲۱ تا ۲۳ میزبان عرفان پهلوانیان از منتقدان تئاتر برای نقد و بررسی بیشتر کارهای اجرا شده خواهیم بود.

عموزاده گفت: برای توسعه هنر نمایش قبل از پایان سال ۲ پلاتو نمایش در تالار فرهنگ و هنر قم افتتاح خواهد شد. در گام بعدی در شهرستان های کهک و جعفریه و شهرک پردیسان نیازمند پلاتو هستیم.

دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر قم نیز در این نشست گفت: هنرمندان سه سال به خاطر کرونا از کار هنری عقب نشینی کرده بودند و این موضوع به تئاتر قم لطمه زد و باید از هنرمندان قم تقدیر کرد که بعد از این‌چند سال آثار خوبی را به جشنواره آوردند.

اصغر نوبخت بیان کرد: تعداد هشت نمایش از هفتم آذر روی صحنه می رود که ساعت آغاز اجراها ۱۵:۳۰ و ۱۷:۳۰ خواهد بود.

وی اظهار داشت: داوران‌ جشنواره نیز سید حسین فدایی حسین، محمود فرهنگ و فرهاد بشارتی هستند و اجراها در سالن تالار فرهنگ و هنر و سالن سبز و سالن شهید آوینی در بلوار جمهوری قم انجام خواهد شد.

دبیرخبر: #علی_عربی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید