کد خبر: 383229
۰
۰
نسخه چاپی

بازدید رئیس سازمان امور دانشجویان و رئیس صندوق رفاه دانشجویان از امکانات و زیرساخت‌های دانشگاه ملایر

داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان و دکتر گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از امکانات، توانمندی‌ها و زیرساخت‌های دانشجویی دانشگاه ملایر بازدید و از نزدیک با مسئولان و مدیران دانشگاه، مسئولان خوابگاه ها و دانشجویان گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه ملایر، دکتر داداش پور در این بازدید گفت: دانشگاه ملایر در حوزه‌های مختلف سرآمد است و با توجه به گذشت حدود دو دهه از عمرش، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

وی رشد فزاینده دانشگاه را اتفاق مبارکی برای این مرکز علمی دانست و افزود: این دانشگاه متناسب با دانشگاهای هم سن خودش موفقیت‌های بزرگی داشته در حالی که اگر دانشگاهی بخواهد به رشد و بالندگی برسد، پروسه زمانی بیشتری را طی خواهد کرد.

داداش پور موفقیت‌ها و رشد دانشگاه ملایر را حاصل تلاش مدیرانی دانست که بی‌وقفه برای این مرکز تلاش کرده‌اند و امروز این تلاش‌ها به ثمر نشسته است و این دانشگاه از نظر جمعیتی کمبودی نداشته و متناسب با رشته‌های تحصیلی دانشجویان خود را دارد.

وی با بیان اینکه اگر نگاهی به دانشگاه‌های دنیا داشته باشیم تقریباً دانشگاه‌هایی با قدمت طولانی داریم، تصریح کرد: این در حالی است که دانشگاه‌های کشور ما از نظر قدمت بالا نیستند و اگر به روند رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور نگاه کنیم شاهد هستیم ۱۰ دانشگاه برتر کشور جزو مسن‌ترین دانشگاه‌های کشور هستند و این نشان دهنده این است که سن دانشگاه با مطلوبیت آن تناسب دارد.

معاون وزیر علوم یادآور شد: دانشگاه ملایر از سن خودش بزرگتر نشان می‌دهد و روند خوبی را طی می‌کند. در اغلب مراکز دانشگاهی کشور روند دانشجو کمتر است که نشان دهنده کاهش جمعیت است اما دانشگاه ملایر اینگونه نیست و این نشان می‌دهد که دانشگاه توانسته خودش را تثبیت کند.

داداش پور افزود: دانشگاه ملایر دارای امکانات ورزشی خوبی است و ما نیز کمک می‌کنیم اعتبار خوبی برای توسعه و تجهیز این حوزه از جمله راه‌اندازی زمین ساحلی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه ایجاد رشته‌های جدید متناسب با نیاز جامعه است، گفت: وزارت علوم نیز باید با نیاز روز جهانی و ملی پیش برود و نیازهای جامعه را برطرف کند و بر این اساس نیازها سطح‌بندی شده است و شامل نیازهای جهانی، ملی و محلی بوده که وزارت علوم نیز با رشته‌هایی که نیاز است جلو می‌رود.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: برای نمونه در ملایر متناسب با محلی که وجود دارد دانشگاه باید خود را با آن منطبق کند و در این دانشگاه مرکز تحقیقات مبل و منبت و انگور را داریم و در مناطق دیگر کشور نیز با توجه به نوع محیط زیست و نیاز منطقه رشته‌های محلی آن منطقه را ایجاد کرده و یا در آینده ایجاد خواهد شد.

داداش پور یادآور شد: وزارت علوم باید پاسخگوی نیازها باشد و در مرزهای جهانی نیز از مرزهای دانش عقب نماند که خوشبختانه در این زمینه موفق بوده‌ایم، این ربطی به دوره الان ندارد و در روندی که انقلاب اسلامی مولود آن است و رهبر معظم انقلاب به عنوان پیش قراول این جنبش نرم افزاری را شروع کردند و امروز به مرحله‌ای رسیده‌ایم که در بسیاری از رشته‌های دانشگاهی در مرز دانش و همتا با بسیاری از کشورها حرکت می‌کنیم و در دنیا حرفی برای گفتن داریم.

وی همچنین با اشاره به ۱۶ آذرماه به‌عنوان روز دانشجو و نماد استکبارستیزی گفت: در این روز تعدادی از دانشجویان در مقابله با استکبار آمریکا به شهادت رسیدند که با گرامیداشت این روز برنامه‌های خوبی نیز در سطح دانشگاه‌های کشور برنامه ریزی شده است.

داداش پور در ادامه با اشاره به پیوند صنعت و دانشگاه گفت: روند ما روند ثابتی نبوده اما خوشبختانه با توجه به اینکه صنایع ما به سمت درون‌زایی بیشتر حرکت می‌کند و در طی زمان از برون‌زایی به سمت درون‌زایی رفته در این زمینه ما موفقیت‌های خوبی داشتیم. دانشگاه‌های کشور طی سال‌های اخیر پاسخگوی خوبی در این حوزه بوده و هر چقدر صنعت به سمت دانشگاه روی کرده است دانشگاه پاسخ متناسب را داده و این روند در حال طی شدن است و روند قراردادهای صنعت و دانشگاه نیز این را نشان می‌دهد.

اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق رفاه دانشجویان برای پرداخت وام‌های دانشجویی

در ادامه دکتر گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تغییر کاربری خوابگاه های استیجاری و خودگردان در دوران کرونا را یکی از مشکلات خوابگاه های دانشجویی دانست و گفت: در حال حاضر ضریب خوابگاه دانشجویی کشور ۳۸ درصد است و تلاش می کنیم که این ضریب را به ۵۰ درصد برسانیم و در این راستا تاکنون ۳۴ هزار واحد خوابگاه خودگردان به چرخه خوابگاه‌داری بازگردانده شدند.

وی با اشاره به ۶۰۰۰ دانشجوی دانشگاه ملایر گفت: از این تعداد ۱۰۰۰ نفر در خوابگاه‌های دولتی و ۱۷۰۰ نفر در خوابگاه‌های استیجاری و خودگردان خارج از مالکیت دانشگاه مستقر هستند و بر اساس احتیاجات این خوابگاه ها اعتبار در نظر گرفته می شود و پس از بازدیدهای امروز، مقرر شد برخی مشکلات خوابگاه‌ها تا هفته آینده مرتفع شود.

دکتر گنجی از اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق رفاه دانشجویان برای پرداخت وام‌های دانشجویی خبر داد و گفت: این اعتبار برای پرداخت وام ضروری، وام ودیعه مسکن، وام تحصیلی و وام شهریه در نظر گرفته شده است و دانشجویان می‌توانند از ۲۱ مهرماه تا ۱۶ آذرماه از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویان برای دریافت وام تحصیلی، وام ودیعه مسکن و وام شهریه ثبت نام کنند.

گفتنی است دکتر داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان و رئیس صندوق رفاه دانشجویان از پروژه خوابگاهی در حال احداث متاهلین، خوابگاه حضرت خدیجه(س) در دانشکده عمران و معماری و خوابگاه پسرانه حضرت ابوالفضل(ع) در میدان جهاد ملایر، محل طبخ غذا، سلف سرویس و تغذیه دانشجویان بازدید کردند.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید