کد خبر: 383279
۰
۰
نسخه چاپی

این روزها در میدان شهید مطهری قم چه خبر است؟

مدیر منطقه هفت شهرداری قم از ساماندهی میدان شهید مطهری تا پایان سال خبر داد و گفت: با اتمام کار مترو در میدان شهید مطهری، ساماندهی میدان کلید خورده و بخشی از کار به اتمام رسیده است که طرح میدان نیز با حفظ المان‌های تاریخی تا پایان سال اجرا می‌شود.

این روزها در میدان شهید مطهری قم چه خبر است؟

به گزارش قم پرس: محمد رمضانی برنامه شهرداری برای ساماندهی میدان شهید مطهری را تشریح کرد و اظهار داشت: شرایط میدان شهید مطهری شرایط ویژه‌ای بوده و حدود ۱۰ سال است که کارگاه مترو در این میدان مستقر بوده است.

وی شرایط میدان شهید مطهری را در شان شهر قم و حرم مطهر حضرت معصومه(س) ندانست و افزود: میدان شهید مطهری به‌عنوان قدیمی‌ترین میدان شهر قم نیاز به رسیدگی داشته و بعد از اتمام کامل عملیات عمرانی پروژه مترو در این محدوده، طرح ساماندهی آن در دستور کار قرارگرفته است.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم از اتمام طراحی ساماندهی میدان مطهری خبر داد و بیان کرد: بعد از ابلاغ طرح به منطقه، اجرای طرح از دو قسمت جنوبی و کنار رودخانه یعنی از حدفاصل پل علیخانی تا سه‌راه خورشید و از طرف دیگر کوچه یک خیابان امیرکبیر تا اطراف میدان با جدول‌گذاری آغازشده است.

وی با تأکید بر اینکه در ادامه طرح از پل علیخانی تا پل شهید رجایی نیز با برداشت نرده‌ها و جدول‌گذاری پروژه انجام‌شده است، ادامه داد: برای میدان نیز یک طرح زیبا و در شان مردم قم طراحی‌شده که برای اجرای آن نیاز به صبر مردم داریم و شهرداری نیز تلاش می‌کند با کمترین زمان این طرح را اجرا کند.

رمضانی طرح جدید ساماندهی میدان مطهری را مورد ارزیابی قرارداد و گفت: برای اجرای این طرح کار کارشناسی دقیقی انجام‌شده است و امیدواریم با اجرای آن، میدان شهید مطهری بعد چند سال ساماندهی شده و این شرایط ترافیکی و بی‌نظمی از بین برود.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح، خودروها از میدان خارج‌شده و مسیر آرام‌سازی می‌شود و هم‌زمان نیز زیباسازی اطراف آن در حال پیگیری است و جلساتی نیز با سازمان زیباسازی، سازمان قطار شهری و کسبه اطراف میدان برگزارشده که در ابتدا کف سازی پیرامون میدان اجرا می‌شود.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم در پایان تأکید کرد: المان‌های تاریخی میدان مانند ساعت حفظ می‌شود و تنها تغییرات جزیی در میدان اتفاق میافتد و طرح نوستالژی میدان حفظ خواهد شد؛ اجرای این طرح حدود چند ماه طول خواهید کشید که امیدواریم تا پیش از سال جدید به بهره‌برداری برسد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید