کد خبر: 383306
۰
۰
نسخه چاپی

نفوذ سامانه بارشی از فردا/ارتفاعات سفید پوش می‌شوند/کاهش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد از نفوذ و فعالیت سامانه بارشی خبر داد که سبب بارش برف و کاهش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما در ارتفاعات و نقاط سردسیر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل ازوزارت راه و شهرسازی، وزارت راه و شهرسازی، براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت فردا سه‌شنبه تا اواخر وقت پنج‌شنبه بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی ، بارش برف و کاهش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما در ارتفاعات و نقاط سردسیر خواهد شد.

منطقه اثر این سامانه برای روز سه‌شنبه نیمه جنوبی آذربایجان غربی و شمال کردستان روز چهارشنبه ایلام، لرستان، همدان، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل و گیلان و روز پنج‌شنبه گیلان، مازندران، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، کردستان، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، نیمه شرقی لرستان، شمال همدان و شمال سمنان خواهد بود.

اثر مخاطره این سامانه لغزندگی جاده‌ها، کاهش شعاع دید، اختلال در سفرهای بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر بصورت محدود، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به احتیاط در سفرهای برون شهری،به همراه داشتن تجهیزات زمستانی هنگام سفر، لایروبی کانال‌ها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر توصیه کرده است.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید