کد خبر: 383313
۰
۰
نسخه چاپی

مشارکت سازمان هواشناسی ایران در هجدهمین نشست گروه مدیریتی منطقه ۲ آسیا

رئیس سازمان هواشناسی کشور به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در هجدهمین نشست گروه مدیریتی منطقه ۲ آسیا حضور یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، هجدهمین نشست گروه مدیریتی منطقه ۲ آسیا با حضور روسای هواشناسی ۶ کشور عضو (جمهوری اسلامی ایران، امارات، ژاپن، کره جنوبی، چین ، هند)، نمایندگان WMO از مقر ژنو و رئیس و نمایندگان دفتر منطقه ای سنگاپور دوشنبه و سه شنبه ۷ و ۸ آذر ۱۴۰۱ در شهر ابوظبی در جریان است.

در این نشست که سحر تاج بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران حضور دارد، تصمیمات متخذه در EC 75 مرتبط با حوزه آسیا و آمادگی برای EC 76 مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بررسی موضوع اجرای برنامه عملیاتی آسیا، بررسی و تصمیم گیری در خصوص اولویت‌های منطقه ۲ آسیا، توسعه استراتژی مشارکت منطقه‌ای، بررسی اولویت‌های مطالعاتی، بررسی گزارش اقلیمی آسیا و به روزرسانی پروژه آزمایشی خدمات هوشمند هواشناسی برای شهرهای بزرگ از دیگر موضوعات این نشست است.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، از ۳۵ کشور آسیایی عضو سازمان جهانی هواشناسی WMO, تنها ۶ کشور عضو گروه مدیریتی آسیا هستند و رییس سازمان هواشناسی جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۱۹ عضو این گروه مدیریتی است.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید