کد خبر: 383363
۰
۰
نسخه چاپی

تشریح جزئیات ساز و کار جدید ساخت و تخصیص مسکن به ایثارگران

تشریح جزئیات ساز و کار جدید ساخت و تخصیص مسکن به ایثارگران

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز چهارشنبه ۹ آذر ماه در حاشیه نشست هیئت دولت جزئیات ساز و کار جدید ساخت و تخصیص مسکن ایثارگران را تشریح کرد.

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در مورد تأمین مسکن ایثارگران، گفت: هر جا پروژه‌ای مربوط به طرح جهش ملی مسکن ساخته شود طبق قانون و مصوبه دولت 5 درصد آن واحدها باید به ایثارگرانی واگذار شود که بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی می‌کند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به ساز و کار ساخت مسکن برای ایثارگران افزود: در این طرح‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران زمین را دریافت می‌کند و پروانه ساخت می‌گیرد و آماده‌سازی را دولت انجام می‌دهد. پس از آن پیمانکار 30 درصد منابع اولیه را می‌پردازد و سپس تسهیلات بدون نام دریافت می‌شود که هزار وام 400 میلیون تومانی آورده تسهیلات بانکی است. زمانی که زمان واگذاری رسید از ایثارگران مشمول طرح ثبت‌نام می‌شود. آورده‌ ایثارگران به نرخ روز و منطقه است با این قید که زمین رایگان است از ایثارگران ثبت نام می‌شود و آنها کلید خانه را دریافت می‌کنند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مسائل طرح مسکن مهر و طرح جهش مسکن، خاطرنشان کرد: واگذاری مسکن به شیوه کنونی فرد باید اقساط بدهد و اگر به تورم برخورد کند فردی می‌تواند منابع را تأمین و فرد دیگری نمی‌تواند منابع را تأمین کند مثلاً در پروژه‌های قبل هزار نفر ثبت نام کردند که 500 نفر توانستند هزینه را پرداخت و 500 نفر نتوانستند هزینه را پرداخت کنند به همین دلیل پروژه مسکن مهر نیمه تمام باقی ماند اما در این شیوه جدید آورده اولیه را پیمان‌کار تأمین می‌کند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه پروژه مسکن سیاهکلان کرج به همین شیوه ساخته می‌شود، گفت: در این پروژه هزار و 156 واحد توسط پیمانکار ساخته می‌شود. مدل جدید و پیشرفته مالی طراحی شده که پیمانکار 30 درصد آورده اولیه را پرداخت کند به همین دلیل سریع‌تر به نتیجه می‌رسد و وقتی که نازک‌کاری تمام شد در آن مرحله ما از ایثارگران ثبت نام می‌کنیم. آورده اولیه خود را پرداخت می‌کنند و منزل را تحویل می‌گیرند بدین ترتیب فاصله بین پرداخت منابع مالی تا دریافت مسکن 2 یا 3 ماه طول می‌کشد.
انتهای پیام/

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید