کد خبر: 383364
۰
۰
نسخه چاپی

نظارت بر آزمایشگاه های اندازه شناسی قانونی در کشور هدفمند می شود

نظارت بر آزمایشگاه های اندازه شناسی قانونی در کشور هدفمند می شود

حسن خانه زر، رییس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس ها از کنترل بیشتر و دقیقتر آزمایشگاه های اندازه شناسی قانونی و کالیبراسیون خبر داد و گفت: هرگونه تخلف در آزمایشگاه های تخصصی قابل چشم پوشی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از استاندارد، اعضای انجمن تولیدکنندگان وسایل توزین و سنجش، پیش از ظهر امروز در سازمان ملی استاندارد ایران با رییس، معاونان و کارشناسان مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس ها، تشکیل جلسه دادند و ضمن ارایه مشکلات این صنعت، راهکارهای برون رفت از موانع را پیشنهاد دادند.
خانه زر در این جلسه، یکی از مولفه های جهش صنعت را توجه به موضوع اندازه شناسی دانست و افزود: این مرکز در دوره تحولی، ارتقای جایگاه اندازه شناسی در کشور را هدف‌گذاری کرده است. وی افزود با ارتقا اندازه شناسی علمی و صنعتی جایگاه اندازه شناسی قانونی نیز تقویت خواهد شد.
وی تعامل بین اعضای انجمن تولیدکنندگان وسایل توزین و سنجش را راهی برای شناسایی موانع و رفع آن به صورت تخصصی و فنی دانست و اظهار داشت: لازم است با استفاده از ظرفیت‌های تخصصی این تشکل، موانع و مشکلات این صنعت احصا و درصدد رفع آن اقدام کنیم.
رییس مرکز اندازه شناسی با اشاره به تاثیر این صنعت در اقتصاد و ارزآوری خاطر نشان کرد: مجهز شدن آزمایشگاه های مرجع کالیبراسیون، باعث می شود بسیاری از آزمون ها در صنایع های تک بی نیاز از آزمون های خارج از کشور در داخل انجام شده که این اقدام مانع خروج ارز از کشور شود.
خانه زر ، عزم سازمان ملی استاندارد ایران برای حمایت از مجموعه های خوشنام و شناسایی متخلفان به ویژه آزمایشگاه ها که حق الناس در آن رعایت نشود را جدی اعلام کرد و گفت: در برنامه جدید پیش رو، کنترل و نظارت بر فرآیند آزمایشگاه های قانونی و کالیبراسیون در سراسر کشور اجرا و با احراز تخلف ، گواهی آزمایشگاه تعلیق و ابطال می شود.
در این جلسه مقرر شد، تولیدکنندگان، مسائل و مشکلات طرح شده خود را از طریق انجمن تولید کنندگان وسایل توزین به مرکز ملی اندازه شناسی اعلام و برنامه‌های پیشنهادی از طریق این انجمن دنبال شود.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید