کد خبر: 383386
۱
۰
نسخه چاپی

فاز نخست پشتیبان مرکز داده شهرداری قم به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

معاون سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم از راه‌اندازی فاز نخست سایت دوم و پشتیبان مرکز داده شهرداری قم در اسفندماه خبر داد.

فاز نخست پشتیبان مرکز داده شهرداری قم به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قم پرس . واحد خبر سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم، محمدتقی حکیمی با بیان این خبر اظهار داشت: امروزه با توجه به الکترونیکی شدن بیشتر خدمات شهرداری، پایداری و فعال بودن تمام سامانه‌ها در ۲۴ ساعت شبانه‌روز بسیار حائز اهمیت است و این موضوع نیازمند زیرساخت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کافی و قدرتمند است.

وی با تأکید بر پیش‌بینی شرایط بحران ابراز کرد: به دلایل مختلف ممکن است شرایطی پیش آید که مرکز داده یا دیتاسنتر مرکزی دچار مشکل و اختلال شود، لذا وجود یک مرکز داده و سایت دوم جهت پشتیبانی در شرایط بحرانی بسیار ضروری است.

معاون شبکه و مرکز داده سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم ادامه داد: شهرداری قم از ابتدای سال جاری تاکنون درصدد راه‌اندازی سایت پشتیبان برای دیتاسنتر خود بوده که در حال حاضر در مرحله تجهیز و پسیو آن است.

وی با اشاره به اینکه در قسمت اکتیو پروژه نیز مناقصه سرورهای جدید و محل ذخیره یا استوریج برگزارشده است تصریح کرد: تجهیزات نیز به‌زودی فراهم می‌گردد.

حکیمی در انتها خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در اسفندماه سال جاری فاز نخست سایت دوم و پشتیبان مرکز داده شهرداری راه‌اندازی خواهد شد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید