کد خبر: 383395
۰
۰
نسخه چاپی

اعلام نتایج اولیه بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن

به گزارش قم پرس نتایج مرحله مقدماتی بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که ۲۶ آبان‌ماه، به صورت برخط برگزار شده بود از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام شد.

افراد معرفی شده که منتخبان مرحله مقدماتی از مرحله کشوری هستند برای حضور در مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن باید در یک آزمون شفاهی دیگر که به صورت برخط برگزار می‌شود حضور یابند و پس از آن آزمون، در هر رشته ۱۰ نفر برای حضور در مرحله نهایی معرفی می‌شود.

بر همین اساس در رشته صحیفه سجادیه ۴۷ نفر، در رشته نهج‌البلاغه ۱۱۵ نفر، در رشته تفسیر عمومی قرآن ویژه اهل سنت ۲۰ نفر و تفسیر اهل تشیع نیز ۵۴ نفر برای حضور در آزمون شفاهی برخط معرفی شده است. آزمون مربوطه اواخر آذر یا اوایل دی‌ماه برگزار خواهد شد.

بخش معارفی در رشته‌های تفسیر عمومی قرآن کریم (تفسیر اهل سنت و تفسیر اهل تشیع)، آشنایی با ترجمه نهج‌البلاغه و آشنایی با ترجمه صحیفه سجادیه برپا می‌شود.

در بخش معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مجموعاً ۲۰ هزار و ۱۰۸ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که شامل ۱۲۱۴۵ نفر در رشته تفسیر عمومی قرآن کریم، ۵۵۲۲ نفر در رشته ترجمه نهج‌البلاغه و ۲۴۴۱ نفر در رشته ترجمه صحیفه سجادیه می‌شود.

چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در سه بخش آوایی (قرائت و حفظ قرآن کریم)، نغماتی (اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی) و معارفی (تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم حکمت‌های نهج‌البلاغه و ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه) برگزار می‌شود. مرحله نهایی بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن به میزبانی استان قم برپا خواهد شد.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید