کد خبر: 383491
۰
۰
نسخه چاپی

اهمیت تشویق خانه مسافرهای غیرمجاز به دریافت مجوز

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم جذب گردشگر و افزایش مدت اقامت را نیازمند توجه به عوامل زیادی دانست و کفت: باید خانه مسافرهای غیرمجاز را به دریافت مجوز 5 ساله تشویق کنیم.

اهمیت تشویق خانه مسافرهای غیرمجاز به دریافت مجوز

به گزارش قم پرس. محمد وحیدنیا در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم که با موضوع ساماندهی خانه مسافرها تشکیل شد، چالش‌های توسعه ظرفیت‌های اقامتی شهر قم را موردبررسی قرارداد و اظهار داشت: از یک سمت می‌خواهیم اماکن اقامتی شهر را توسعه بدهیم، اما از یک‌سو تقویت خانه مسافرها به این شکل ضربه‌ای به صنعت گردشگری و مجموعه هتلداری است.

وی تعدیل نرخ هتل‌ها در افزایش ضریب اقامتی شهر مؤثر دانست و افزود: حتی در پیک حضور مسافر تمام ظرفیت هتل‌ها تکمیل نمی‌شود که با تعدیل نرخ می‌تواند این اتفاق رقم بخورد، اما به سمتی حرکت می‌کنیم که خانه مسافرهای غیرمجاز درحال‌توسعه بوده که حتی نرخ مناسبی ندارند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم، جذب گردشگر و افزایش مدت اقامت را نیازمند توجه به عوامل زیادی برشمرد و تصریح کرد: تأمین پارکینگ یک مطالبه عمومی در شهر است درحالی‌که در هر جلسه‌ای که حضور پیدا می‌کنیم، نخستین مسئله‌ای را که مطرح می‌کنند حذف پارکینگ بوده و این تناقض قابل‌درک نیست.

وی در پایان تأکید کرد: رویکرد صاحبان خانه مسافرها نگرفتن مجوز بوده زیرا نمی‌خواهند مورد رصد میراث قرارگرفته و عوارض شهرداری را پرداخت کنند و ما نمی‌توانیم ضوابط قانونی با مصوبه هیئت‌وزیران را نادیده بگیریم و حداقل باید خانه مسافرهای غیرمجاز را به دریافت مجوز ۵ ساله تشویق کنیم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید