کد خبر: 383500
۰
۰
نسخه چاپی

صدور مجوز برای خانه مسافر عامل عدم توسعه بافت فرسوده است

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر گفت: با تقویت این فرایند، دیگر انگیزه‌ای برای توسعه و نوسازی در بافت فرسوده نبوده و شاهد عدم توسعه بافت فرسوده خواهیم بود و حتی ساخت مهمان‌پذیر و خانه مسافر رسمی از بین می‌رود.

صدور مجوز برای خانه مسافر عامل عدم توسعه بافت فرسوده است

به گزارش قم پرس ., محسن محرری در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم که با موضوع ساماندهی خانه مسافرها تشکیل شد، تغییر کاربری برای خانه مسافرها را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: برای اخذ مجوز خانه مسافر برای یک سال نیاز به تأمین پارکینگ نیست.

وی تقویت فرایند صدور مجوز برای خانه مسافر را عامل عدم توسعه بافت فرسوده دانست و افزود: با تقویت این فرایند، دیگر انگیزه‌ای برای توسعه و نوسازی در بافت فرسوده نبوده و شاهد عدم توسعه بافت فرسوده خواهیم بود و حتی ساخت مهمان‌پذیر و خانه مسافر رسمی از بین می‌رود.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: باید با تعریف بسته‌های تشویقی کمک به ساخت مهمان‌پذیری‌های رسمی و نه توسعه خانه مسافرها کنیم که البته نیاز به همکاری اداره کل راه و شهرسازی نیز دارد، به‌طور مثال در پهنه‌ای با ۲۰۰ متر فاصله با حرم مطهر ظرفیت ساخت مهمان‌پذیر با حداقل اعتبار وجود دارد.

وی مشخص شدن سقف مجوزهای خانه مسافرها را لازم خواند و گفت: تا یک عدد مشخصی باید مجوز خانه مسافر صادر شود و رویکرد شورا و شهرداری به سمت صدور خانه مسافرهای نوساخته شده و در مسیرهای پیرامونی حرم مطهر(س) باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید