کد خبر: 383514
۰
۰
نسخه چاپی

ارائه راهکار مناسب جهت ترویج فرهنگ نماز در جامعه برای کاهش آسیبها

به گزارش قم پرس، جلسه شورای سیاستگذاری بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با حضور حجت الاسلام قرائتی، سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز، شورای معاونین ستاد اقامه نماز، استاندار تهران، معاونین وزیر کشور، رئیس نهاد رهبری و معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش، مشاور وزیر ارشاد و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های همکار برگزار شد.

حجت الاسلام قرائتی در این جلسه گفت: با توجه به بیان ۸۸ مرتبه کلمه نماز در قرآن، متأسفانه به نماز رسیدگی نشده است. عدم دسترسی راحت به مساجد و تعطیلی نماز جماعت صبح مساجد و عدم استفاده از اذان حلقومی موجب کم توجهی به این فریضه الهی شده است. دین در قلب ما نفوذ نکرده است و ترویج آن با مشکل مواجه شده است.

وی با تاکید بر اینکه خداوند همیشه ناظر بر اعمال انسان‌هاست، گفت: کار را برای خدا باید انجام دهید، عملی که برای خدا باشد در آخرت پاداش دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پایان خواستار ارائه راهکار مناسب جهت ترویج فرهنگ نماز در جامعه در جهت تأثیر در کاهش آسیب‌های اجتماعی شد.

سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز در ادامه جلسه ضمن تشکر و قدردانی از پای کار بودن وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در برگزاری اجلاس، گفت: از سال ۱۳۷۰ اجلاس سراسری نماز در کشور برگزار می‌شود که این رخداد عظیم فرهنگی با میزبانی وزارت کشور در سال جاری برگزار می‌گردد.

زرهانی افزود: وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان دو رکن اصلی اجلاس هستند و بیست و نهمین اجلاس نماز در راستای ترغیب نسل نو به اقامه نماز برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر همفکری و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، گفت: اقامه نماز، قدرت معنوی جهت تغییر رفتارها را دارد و باید تلاش کنیم پیوند مدارس و دانش آموز با مساجد و ائمه جماعات ارتقا پیدا کند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اجلاس سراسری نماز با پیام مقام معظم رهبری آغاز می‌شود و مجموعه پیام‌های معظم له در بیست و هشت اجلاس گذشته دایره المعارف نماز است.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس در تاریخ ششم بهمن، بر ارائه پیشنهادات و رهنمودهای دستگاه‌های همکار و استفاده از ظرفیت وزارتخانه‌های مطبوع و مراکز آموزش عالی تاکید کرد.

سید احمد زرهانی یادآور شد: با اطلاع رسانی مناسب این رخداد بزرگ فرهنگی، جهت آگاهی بخشی این مراسم و مشارکت اهل علم و اهل قلم جهت ارائه مقالات علمی قدم بردارید.

در پایان جلسه حاضرین با ارائه نکته نظرات خود در راستای همکاری در برگزاری اجلاس سراسری نماز، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید