کد خبر: 384891
۰
۰
نسخه چاپی

قرآن یک ظرفیت اصلی کار بین المللی جمهوری اسلامی است

به گزارش قم پرس، نشست مجازی معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد به صورت مجازی و از طریق وبینار با رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از سراسر جهان با موضوع تبادل نظر در مورد بخش بین الملل سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران در سالن جلسات معاونت قرآن و عترت برگزار شد.

در ابتدای این نشست مجازی که از طریق وبینار با ۲۱ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از سراسر جهان برگزار شد علیرضا معاف معاون قرآن و عترت با ابراز تشکر از حجت الاسلام ایمانی پور ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات و حجت الاسلام زارع گفت: این جلسه جهت تبادل نظر پیرامون سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران است. این نمایشگاه به عدد سی ام رسید. امسال برای نمایشگاه می‌توان یک کار ویژه ای را ایجاد کرد. این رویداد یک ترکیبی از برنامه‌های راهبردی، محتوایی، مفهومی، راه کنشی، آموزشی و پژوهشی و هنری است که در نمایشگاه‌های قرآن تهران در سال‌های مختلف انجام شده است. به نمایشگاه بین المللی قرآن در دولت‌های مختلف به آن اهتمام داشته اند و در یک دامنه رشدی پیش آمده البته در این راه با فراز و نشیب‌های زیادی هم روبرو بوده است.

وی افزود: قرآن یک ظرفیت اصلی کار بین المللی جمهوری اسلامی است و ما همیشه در فرمایشات امامین انقلاب در گفتگوهای رؤسای جمهوری و مسئولین نظام خود شما بزرگواران و همچنین معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بارها بیان شده است.

در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال سی امین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن است بر اساس این راهبرد جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌هایی که می‌شناسید به ما معرفی کنید تا ما به صورت رسمی برای این مراکز دعوتنامه رسمی ارسال کنیم.

در ادامه برخی از رایزن‌های فرهنگی کشورها نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند. در پایان علیرضا معاف معاون قرآن و عترت به بیان جمع بندی مباحث جلسه پرداختند و نکاتی را به حاضران گفت و گزیده ای از برنامه‌های پیشنهادی و جمع آوری و تدوین شده را در اجرای هرچه باشکوه و ویژه سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن را بیان کرد.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید