کد خبر: 385053
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

روز یکشنبه، بورس مثبت است یا منفی؟

علی فراقی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: همانطور که در بررسی‌های هفته گذشته به ویژه آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بررسی کردیم بازار سرمایه پس از شروع معاملات کم کم به خوبی با افزایش تقاضا مواجه گردید و اینگونه سمت تقاضا کننده رفته رفته قدرت بیشتری گرفت و می‌شود گفت که تا آخر زمان معاملاتی این قدرت خود را حفظ کرد.

فراقی با اشاره به اینکه هرچند در برخی از شرکت‌ها در صنایع برگه سهام آنها با میل به منفی مواجه بود، افزود: اما درصد قابل توجهی از بازار خلاف این رویه را نشان دادند، چیزی که به خوبی در تابلو سبز و قرمز بازار هم به خوبی قابل لمس بود. انتظاری هم که می‌توان از روند معاملاتی فردا داشت میل به سمت تقاضا بیشتر در شروع ساعات بازار است ولی با توجه به نمودارهای بررسی بازار امکان نوسانات مثبت و منفی در ادامه بازار و روزهای آتی خواهد رفت و اندک زمانی را باید به دلیل نوسانی از منفی به مثبت و برعکس از آن در نظر گرفت تا بازار پس از این مدت دست به دست شدن یک مسیر جنبشی جدید را آغاز نماید.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اگر هم بخواهیم به صورت جزئی‌تر در بازار نگاه کنیم دو صنعتی بیشتر در نظر معامله گران بودند صنعت خودرو و بانک قرار داشتند که با بررسی معاملات آنها می‌توان انتظار داشت تایم اولیه بازار با میل به سمت تقویت سهام خود شروع به کار نمایند و کم کم با خودنمایی بیشتر فروشندگان در آنها همراه باشیم البته همانند قبل تر یکی از مواردی که توانایی این را دارد این مسیر محتمل گفته شده را نقض نماید انتشار خبرهای قائل توجه خصوصاً در دو صنعت گفته شده باشد. بقیه صنایع نیز همانطور که از رفتار معاملاتی آنها قابل مشاهده است صرفاً دنبال کننده نحوه معاملات این دو صنعت قرار داشته اند و تأثیر قابل توجهی از این دو داشته‌اند.

فراقی در پایان گفت: اگر به نمودار شاخص هم وزن نگاه داشته باشیم در وضعیت مساعد تری نسب به شاخص‌های دیگر به سر می‌برد و همین امر می‌تواند نوید حرکت با بازدهی بیشتر از شرکت‌های کوچک‌تر بازار را بدهد و بتوانند پس از مدتی مقداری پر قدرت تر از صنایع بزرگ‌تر مسیرهای پیش رو خود را طی نمایند.

دبیرسرویس: #جوادمحمدی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.