کد خبر: 385685
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

ذخایر آب سدهای اصفهان ۷۱ درصد کاهش دارد

احسان الله امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره آبی هفت سد بزرگ استان اصفهان، اظهار داشت: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت نرمال یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون متر مکعب امروز به ۱۴۸ میلیون مترمکعب رسید.

وی با بیان این که ذخیره آبی سد زاینده رود نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: در مقایسه با بلندمدت (۵۰ سال)، ذخیره آب این سد ۷۵ درصد کاهش یافته است.

مدیر دفتر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به وضعیت سد گلپایگان اشاره کرد و گفت: این سد در حال حاضر ۷.۲۶ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد و حجم آن نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه ۳۴ درصد افزایش و در مقایسه با بلند مدت ۳۱درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ذخیره سد قره‌آقاچ سمیرم به ۱۷.۷۲ میلیون مترمکعب رسیده، ادامه داد: ذخیره سد حنای سمیرم امروز به ۶.۲۹میلیون مترمکعب است و بر این اساس حجم این سد در مدت مشابه سال گذشته ۶درصد و در مقایسه با بلند مدت ۴۹درصد کاهش ذخیره آبی دارد.

مدیر دفتر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: سد خمیران در تیران و کرون تا امروز ۱.۲۶میلیون مترمکعب ذخیره آبی داشته و ذخیره این سد نسبت به سال گذشته ۱۷درصد کاهش داشته است.

امینی افزود: سد باغکل واقع در خوانسار نیز هم اکنون ۱.۴۲ میلیون مترمکعب آب دارد و بر این اساس حجم آبی سد باغکل در مقایسه با سال قبل ۳۳درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۲۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی میزان آب ذخیره شده در سد کمانه را حدود سه میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه ۳۲ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر دفتر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به این که میزان پرشدگی سدهای استان ۱۴درصد است، خاطر نشان کرد: بررسی وضعیت سدهای استان نشان می‌دهد که میزان پرشدگی سدها نسبت به میانگین بلند مدت با کاهشی معادل ۷۱درصد مواجه بوده است.

منبع : مهر

دبیرسرویس: #جوادمحمدی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.