کد خبر: 386071
۰
۰
نسخه چاپی

جامعه کبیره و زیارت غدیریه دو یادگار امام هادی (ع) برای شیعیان

به گزارش قم پرس حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین بندانی نیشابوری شامگاه سه شنبه در مراسم شهادت امام هادی (ع) در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه امام هادی (ع) با دوره ۷ حاکم ظالم عباسی مصادف بود، اظهار کرد: از میان آنان متوکل عباسی، شدیدترین ستم‌ها را در حق شیعیان روا داشت و فقط ۱۷ بار در دوران حکومتش مقبره امام حسین (ع) را ویران کرد.

وی ادامه داد: دوران امام هادی (ع) فتنه‌ها زیاد بود ولی شیعیان کمتر درباره ایشان می‌دانند و یکی از گرفتاری‌های ما در دوران غیبت عدم شناخت و معرفت درست و عمیق نسبت به پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در دوران امام هادی (ع) صوفی گری اوج گرفت، ابزار کرد: امام هادی (ع) بارها درباره این فرقه در نامه‌ها و پیام‌هایشان روشنگری کردند.

بندانی نیشابوری با بیان اینکه مسئله دیگر در زمان امام هادی (ع) موضوع ایجاد آمادگی جامعه برای غیبت امام زمان (عج) بود، گفت: ایشان وکلای مختلفی به شهرهای کشورهای اسلامی فرستادند و از لحاظ مالی کمک‌های زیادی به شیعیان کردند در حالی که در حصر بودند و امکان ارتباط مستقیم با مردم نداشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دو یادگار از امام هادی (ع) برای ما مانده است که یکی زیارت جامعه کبیره است و دیگری که آیت الله مرعشی نجفی سفارش می‌کردند حداقل روزی یک صفحه از آن را بخوانید؛ زیارت غدیریه است که محبان و پیروان حضرت باید این دو یادگار را بخوانند و مفاهیم و مضامین عالی آن درک کنند.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید