کد خبر: 386082
۰
۰
نسخه چاپی

برگزاری مرحله نهایی مسابقات معارف قرآن کریم با رقابت ۷۴ نفر در قم

به گزارش قم پرس حجت الاسلام و المسلمین عباس اسکندری ظهر سه شنبه در نشست خبری برگزاری مرحله نهایی مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه که به میزبانی استان قم برگزار می‌شود اظهار داشت: در این مسابقات به موضوع مفاهیم و محتوا برای نخستین بار توجه شده که این امر رویکرد بسیار مناسبی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان داشت: در صورتی که قم میزبانی مناسبی از این مسابقات داشته باشد، دبیرخانه دائمی مسابقات معارفی قرآن کریم در قم راه اندازی می‌شود و برگزاری مسابقات بین المللی معارفی از جمله برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم خواهد بود.

حجت الاسلام اسکندری افزود: استان قم نقش مؤثر و سهم بسزایی در توسعه معارف قرآن کریم و همچنین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دارد.

وی گفت: این دوره از مسابقات برای نخستین بار در سطح کشور اجرایی شده که با این وجود استقبال مناسبی در استان‌های مختلف از آن صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مسابقات معارفی قرآن کریم در سطوح منطقه‌ای، شهرستانی و استانی برگزار شده اظهار داشت: تعداد ۷۴ نفر از داوطلبان، شامل ۳۷ نفر از بانوان و ۳۷ نفر از برادران به مرحله کشوری این دوره مسابقات راه یافتند که در این میان ۵ نفر از آنان از استان قم هستند.

برنامه برگزاری مرحله نهایی مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم ابراز داشت: راه یافتگان به مرحله نهایی مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه عصر روز هفتم بهمن وارد قم می‌شود و مراسم اختتامیه نیز از ساعت ۹ صبح روز شنبه هشتم بهمن در مجتمع امامزاده سید علی (ع) قم آغاز خواهد شد.

وی گفت: قرآئت پیام آیت الله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید و همچنین سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه را از جمله بخش‌های مراسم افتتاحیه برشمرد.

حجت الاسلام اسکندری در ادامه عنوان کرد: عصر روز شنبه ۸ بهمن ماه آزمون کتبی در تمامی رشته‌ها از ساعت ۱۵ برگزار برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه مسابقات خواهران نیز روز یکشنبه ۹ بهمن ماه در تمامی رشته‌ها برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام اسکندری افزود: این مسابقات در دو نوبت صبح و بعد از ظهر از ساعت ۸ تا ۱۲ و همچنین از ساعت ۱۵ تا ۲۱ و همچنین مسابقات برادران روز دوشنبه دهم بهمن ماه در همین ساعات برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اختتامیه مسابقات نیز صبح روز سه شنبه یازدهم بهمن ماه برگزار می‌شود.

دنیا تشنه معارف قرآن کریم و اهل بیت (ع) است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم تاکید کرد: پیام قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از شهر قم می‌بایست به سراسر ایران و جهان انتقال و منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز دنیا تشنه معارف قرآن کریم و اهل بیت (ع) است ابراز داشت: برخی از کشورهای غربی با ابزارهای مختلف در راستای کمرنگ کردن معارف قرآن کریم تلاش می‌کنند، اما رویکرد مردمان این کشورها با حاکمان آن متفاوت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمنان در راستای کتمان حقیقت تلاش می‌کنند افزود: این توطئه از دوران صدر اسلام علیه پیامبر اکرم شروع شده است و امروز نیز شاهدیم که علیه مقدسات، قرآن کریم و همچنین ولایت فقیه رفتار نامناسبی دارند.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید