کد خبر: 386388
۰
۰
نسخه چاپی

نقش واسطه گری کتابخانه های عمومی در ترجمان دانش علوم سیاسی و تعمیق بینش سیاسی

در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم و نائب رئیس انجمن مطالعات سیاسی حوزه های علمیه کشور بر نقش واسطه گری کتابخانه های عمومی در ترجمان دانش علوم سیاسی و تعمیق بینش سیاسی تاکید شد.

نقش واسطه گری کتابخانه های عمومی در ترجمان دانش علوم سیاسی و تعمیق بینش سیاسی

به گزارش قم پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم با علیرضا نائیج، نایب رئیس و عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات سیاسی حوزه های علمیه کشور دیدار و گفتگو کرد.

علیرضا نائیج در این دیدار گفت: انجمن مطالعات سیاسی یکی از 12 انجمن علمی زیر مجموعه حوزه های علمیه کشور است که از سال 1384 و با هدف گسترش و تقویت دانش سیاسی، تولید دانش سیاسی اسلامی و برگزاری آموزش های لازم در زمینه دانش سیاسی تشکیل شد و درحال حاضر با 250 عضو حوزوی و دانشگاهی از سراسر کشور در حال فعالیت است.

نایب رئیس انجمن مطالعات سیاسی حوزه در ادامه افزود: در سال های گذشته نیز فعالیت های مستمری همچون نشست کتابخوان تخصصی با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی و انجمن مطالعات سیاسی حوزه انجام شده است و این آمادگی از سوی این انجمن وجود دارد که در حوزه هایی نظیر دوره های آموزشی، نشست های آسیب شناسی و جریان سازی فعالیت های مشترکی را تعریف کنیم.

در ادامه این نشست، مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم ابراز داشت: استفاده از ظرفیت علمی انجمن های علمی حوزه در ساده سازی مفاهیم علمی و ارائه آن به عموم مردم یکی از ظرفیت های مشترکی است که می تواند در کتابخانه های عمومی برای عمومی مخاطبان انجام شود.

توکلیان همچنین در ادامه بر برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه علوم سیاسی ویژه کتابداران و اعضای کتابخانه های عمومی و همچنین استفاده از ظرفیت انجمن مطالعات سیاسی حوزه در راستای کمک به ارائه سیر مطالعاتی در حوزه علوم سیاسی به اعضای کتابخانه های عمومی براساس انجام فعالیت مشترک بین دو مجموعه تاکید کرد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید