کد خبر: 386424
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

فعالیت پراکنده فعالان صنایع فرهنگی پاشنه آشیل این‌حوزه است

سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، در حاشیه نمایشگاه شهر خانواده گفت: صندوق اعتباری هنر به لحاظ مأموریت هایی که دارد، تقویت هنرمندان و به نوعی توانمندسازی هنرمندان در دستور کارش است؛ همچنین توجه به حوزه اقتصاد هنر و فعال کردن این حوزه و ترویج بخش صنایع خلاق و محصولات فرهنگی از دیگرمأموریت های صندوق به شمار می رود و از این جهت است که در خیلی از موضوعات از جمله حمایتی، مشارکتی و سرمایه گذار ی در عین حال برگزاری مراسم ها و همایش ها و مجموعه هایی که در این زمینه ها کار می کنند، در دستور کار قرار داریم.

وی افزود: از آنجا که فعالیت های نمایشگاه شهر خانواده در جهت معرفی مجموعه ها، گروه ها و مؤسساتی است که در حوزه صنایع خلاق و محصولات فرهنگی فعالیت می کنند و لذا ما به عنوان یک مجموعه ای که تمایل به تقویت این نوع فعالیت ها داریم وارد بحث همکاری با این نمایشگاه شدیم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به معرفی شخصیت ها و قهرمانان ملی در صنایع فرهنگی گفت: ما دراقصی نقاط کشور به دلیل اینکه تمامی آن شاخص های لازم برای فعالیت و تقویت این بخش را داریم، لازم است که به صورت منسجم این کار را انجام دهیم. به هرحال تاریخ و تمدن چند هزارساله داریم و درطول تاریخ همواره فرهنگ، آئین ها و سنن ما الهام بخش بسیاری از کشورها، مردم و ملل مختلف بود، در عین حال استعدادهای بزرگ و درخشان و قوی در گذشته داریم و هم اکنون در کشور برخوردار هستیم، ضمن اینکه پیشرفت های قابل ملاحظه ای در صنعت محصولات فرهنگی و نمادهایی از این جنس وجود دارد.

پوراحمدی گفت: نمونه های موفقی در سال های گذشته شاهد هستیم، اما به صورت پراکنده است؛ این هم به جهت حفظ فضای فرهنگی و آموزش به نسل کودکان و نوجوانان آینده کشورو هم بابت ترویج فرهنگ از طریق محصولات فرهنگی که یکی از بهترین و بارزترین نمونه های ترویج فرهنگ در اقصی نقاط کشور و ملل مختلف است. محصولات فرهنگی در عین حال که یک نوع محصول هستند، اما انتقال فرهنگ را انجام می دهند؛ لذا این مهم است هم آن شاخص ها و زیرساخت هایی که از گذشته است و هم استعدادهای بزرگی که در حال حاضر در کشور داریم که می توانند کارهای بزرگ از جمله نمادسازی، نمونه سازی و شخصیت سازی در بخش های مختلف انجام دهند.

وی افزود: لازم است هم دولت و هم سازمان هایی که این امکان را دارند با هم افزایی و هم گرایی بتوانند کمک کنند تا این محصولات نمونه های مختلفش ایجاد شود. البته یکی از اهداف نمایشگاه شهر خانواده این است که بتواند کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند و دارای ایده های مناسبی هستند، شناسایی شوند و در نهایت بتوانیم به تقویت آنها بپردازیم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: امیدواریم که این نوع فعالیت ها با توجه به اینکه عزم دولت به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این اساس است تا محصولات فرهنگی در ابعاد مختلف تقویت و حمایت شود. از این جهت است که ما به عنوان یه مؤسسه ای که در این زمینه فعالیت می کنیم، می توانیم به تقویت این زمینه ها بپردازیم.

پوراحمدی در پایان گفت: هنرمندان مختلفی عضو صندوق اعتباری هنر هستند و می‌توانند از طریق این صندوق وارد میدان شوند.معتقدم این نوع هم افزایی در آینده کمک می کند تا ما محصولات جدید ایجاد کنیم و اگر خوب کار شود و شاید رعایت استانداردهای بین المللی در آن باشیم، حتما غیر از اینکه بازارداخلی را پوشش خواهیم داد، بسیاری از بازارهای کشورهای همسایه و به خصوص کشورهایی که مشترکات فرهنگی داریم، تحت اثر قرار دهیم.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.