کد خبر: 386441
۰
۰
نسخه چاپی
مدیرعامل شرکت گاز استان قم:

مشترکان برای پایداری جریان گاز و جلوگیری از اُفت فشار شبکه صرفه‌جویی کنند

 مشترکان برای پایداری جریان گاز و جلوگیری از اُفت فشار شبکه صرفه‌جویی کنند

به گزارش قم پرس ; مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به اینکه ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق شهری و روستایی قم بیش از 99درصد است، گفت: مشترکان برای پایداری جریان گاز و جلوگیری از اُفت فشار شبکه صرفه‌جویی کنند.

در این ایام با ورود سامانه هوای سرد به کشور شاهد افت دما و سرمای فراگیر در بیشتر نقاط هستیم و طبق اعلام کارشناسان این حوزه سرمای امسال از حیث فراگیری و ماندگاری سرما در ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

در شرایط فعلی صرفه‌جویی بیش از هر راهکار دیگری می‌تواند به موضوع کمبود گاز کشور و از سوی دیگر به امر تولید و رونق اقتصاد کمک کند و مؤثر واقع شود، بحث صرفه‌جویی از سوی آحاد جامعه است که این امر با کم‌کردن دمای منزل و رساندن آن به حد مطلوب امکان‌پذیر خواهد بود.

از همین رو مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به آماری از ضریب نفوذ گاز در قم اظهار داشت: در حال حاضر ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق شهری استان قم ۹۹٫۵ و در مناطق روستایی ۹۹٫۳ درصد است.

وی ادامه داد: تمام روستاهایی که بر اساس قوانین مصوب کشور مشمول گازرسانی می‌شوند؛ در استان قم به شبکه گاز سراسری متصل هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به اینکه پرمصرف‌ترین بخش مصرف گاز، بخش خانگی است، گفت: در فصل سرد سال ۷۵ درصد گاز مصرفی استان در بخش خانگی و تجاری سوزانده می‌شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه رکورد مصرف گاز استان قم تاکنون شکسته نشده است. همچنین به دلیل همراهی هم استانی‌های عزیز در بحث صرفه‌جویی و محدودیت‌های اعمال شده برای صنایع، اصناف و بخش‌های پرمصرف، روند مصرف گاز در استان قم کنترل شده است.

خوش‌لهجه با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کاهش مصرف و یا مصرف بهینه، ابراز داشت: در این راستا در بخش‌های مختلف از جمله در بحث چندرسانه‌ای، تولید و انتشار پوستر، عکس نوشت، اینفوگرافیک، انیمیشن و تهیه گزارش‌های ویدئویی و تصویری؛ در بحث تبلیغات شهری، تهیه و نصب بیلبورد و بنر حاوی پیام‌های مرتبط با بهینه‌سازی مصرف در سطح شهر قم اقدامات مؤثری صورت‌گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین در بخش آموزش‌های عملی کارشناسان شرکت گاز استان قم در مدارس و آموزشگاه‌ها جهت ارائه آموزش به دانش‌آموزان حاضر شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به تعامل با نهادها و دستگاه‌های استان، افزود: در راستای کاهش مصرف و یا مصرف بهینه تفاهم‌نامه‌هایی با صداوسیما مرکز قم، اداره کل آموزش‌وپرورش، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت آب و فاضلاب استان قم، دانشگاه قم، دانشگاه صنعتی قم، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و خانه مطبوعات استان قم بسته شده است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت انجام‌گرفته در رسانه، تصریح کرد: برگزاری جشنواره مطبوعاتی باهدف نهادینه‌سازی مصرف بهینه با همکاری خانه مطبوعات استان قم، معرفی کارشناسان شرکت گاز استان قم به رسانه‌ها جهت پاسخ‌دهی به سؤالات آنان، حضور کارشناسان شرکت گاز استان قم در سیمای استانی، همکاری و تعامل با خبرنگاران سیمای استانی قم، تدارک یک تور خبرنگاری جهت آشنایی خبرنگاران با برخی پروژه‌های گاز استان قم از جمله این اقدامات است.

خوش‌لهجه ادامه داد: همچنین به جهت پایداری فشار شبکه و کمک به استان‌های شمال، شمال غرب و شمال شرق کشور، شرکت گاز استان با عمل به مصوبه‌های ابلاغی برخی نهادهای بالادستی و مراکز راهبردی شرکت ملی گاز ایران، گازرسانی به برخی صنایع، اصناف و اماکن عمومی پرمصرف را محدود کرده است.

وی عنوان کرد: استان قم به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگرفتن بر مسیر خطوط اصلی انتقال گاز طبیعی، تاکنون به‌طورجدی با اُفت فشار شدید گاز طبیعی مواجه نشده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم خاتمه افزود: شبکه گاز کشور به‌صورت سراسری است و برای پایداری جریان گاز و جلوگیری از اُفت فشار شبکه، تمامی مشترکان بخش‌های مختلف در اقصی‌نقاط کشور می‌بایست در مصرف گاز صرفه‌جویی کرده و به نکات مرتبط با بهینه‌سازی مصرف اهتمام ورزند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید