کد خبر: 386495
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

سربازان زبان بسته به کتابفروشی‌ها آمدند

به گزارش قم پرس، کتاب «سربازان زبان بسته» به قلم حامد جلالی با تصویرگری کوثر رضایی توسط انتشارات کتاب جمکران برای نوجوانان و دانش آموزان منتشر و روانه بازار نشر شده است.

یکی از شیوه‌های بسیار اثرگذار انتقال مفهوم و پیام، «داستان‌پردازی» است. قرآن کریم که معجزه‌ای بی‌همتاست، از داستان‌های متنوع و زیادی استفاده کرده است تا این انتقال مفهوم را به بهترین و شیرین‌ترین شکل محقق کند.

در بعضی از داستان‌های قرآن از حیواناتی نام برده شده که نقش پررنگی در داستان داشته‌اند. مثل کلاغ در داستان هابیل و قابیل؛ سگ اصحاب کهف؛ هدهد حضرت سلیمان و ملکه بلقیس؛ مورچه‌ای که در داستان حضرت سلیمان از او یاد شده؛ قوچ داستان حضرت ابراهیم علیه السلام؛ نهنگ داستان حضرت یونس علیه السلام؛ فیل در داستان ابرهه؛ خر حضرت عُزیر علیه السلام، شتر حضرت صالح علیه السلام و غیره است.

این کتاب مجموعه داستان‌هایی از زندگی و سرگذشت پیامبرانی است که نامشان در قرآن آمده است. در این داستان‌ها راوی حیوانات هستند و آنها در ماجراهایی که اتفاق می‌افتند حضور دارند و وقایع مربوط به زمان پیامبر خودشان و سختی‌هایی که پیامبرانشان کشیده‌اند را تعریف می‌کنند.

در این اثر محاکمه‌ها و آزمایش‌های جدی و رنج‌ها در کنار عشق و رحمت هر پیامبر نسبت به مردم خودش و زحمت‌هایی که در راه وعظ و انتقال پیام الهی به آنها کشیده است به خوبی و از زاویه دید حیوانات به تصویر کشیده شده است تا مخاطبان کودک و نوجوان ارتباط بیشتری با این داستان‌ها برقرار کنند.

این کتاب در ۱۷۰ صفحه با قیمت ۶۷ هزار تومان عرضه شده است.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.