کد خبر: 386574
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

حوزه کتاب و کتابخوانی مؤثرترین خاستگاه در اجرای جهاد تبیین است

به گزارش قم پرس حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان ظهر چهارشنبه در آئین رونمایی از نخستین جشنواره کتابخوانی جهاد تبیین با اشاره به فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر جهاد تبیین، اظهار کرد: اگر چه بسیاری از دستگاه‌ها و ادارات مختلف در راستای اجرای فرمان امیر قافله انقلاب نسبت به ورود به حوزه جهاد تبیین اقدام کرده‌اند اما می‌توان گفت که بهترین و مؤثرترین خاستگاه و سنگر در اجرای مأموریت تبیین معارف انقلاب و ارزش‌های جمهوری اسلامی، حوزه کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن تبریک میلاد امام محمدتقی (ع)، حضرت جواد الائمه (ع)، گفت: امیدوارم این برنامه و رونمایی از پوستر این جشنواره سرآغاز اتفاقات بزرگ در راستای جهاد تبیین در حوزه کتاب و کتابخوانی شود.

وی افزود: با همکاری و همراهی سازمان تبلیغات خراسان رضوی در راستای برگزاری ویژه برنامه‌ای در ایام مبارک دهه فجر، مسابقه کتابخوانی تبیین به جشنواره تبیین تبدیل شد. تلاش ما بر این بوده است تا با قراردادن آیتمهای مختلف تشویقی و ترغیبی و انجام کارشناسی‌های متعدد برای نخستین بار و به پیشگامی خراسان رضوی این چنین جشنواره‌ای را در این ایام خجسته برگزار کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سبزیان خاصه شهر مقدس مشهد از دیرباز و در جریان شکل‌گیری انقلاب اسلامی پیشتاز فعالیت‌های انقلابی عنوان کرد و در حوزه استمرار و دفاع از آرمانهای انقلاب این خطه را پیشگام و پیشتاز دانست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی اظهار کرد: برگزاری این جشنواره ضرورتی برای شروع اقدامی ارزشمند را به نمایش می‌گذارد. امید داریم این آئین که همزمان با ولادت جواد الائمه (ع) برگزار می‌شود تبدیل به جریانی تأثیرگذار در جهاد تبیین شود و شاهد استقبال چشمگیر قشر مخاطب و تشکیل دبیرخانه مشترک در سال آتی باشد.

وی ضمن تشکر از همراهی و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان در راستای برگزاری این جشنواره، اظهار امیدواری کرد خروجی این جشنواره به یمن ایام پربرکت در پیش رو بسیار پر خیر و برکت باشد.

جهاد تبیین باعث ایجاد انگیزه و جدیت می‌شود

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ضمن تبریک و تهنیت سالروز ولادت جواد اهل بیت (ع) و قدردانی از دغدغه مندی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی کتاب محور، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره گامی مؤثر در حوزه جهاد تبیین با توجه به تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی به ویژه در ایام مبارک دهه فجر است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر مسئله «جهاد»، بیان کرد: این واژه باعث ایجاد انگیزه و جدیت می‌شود. مسابقات کتابخوانی متعدد و متنوعی در طول سال برگزار شد اما امیدوارم این جشنواره از کمیت و کیفیت مناسب و در خور واژه «تبیین» برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه امیدوارم اجر این اتفاق مهم برای شما محفوظ باشد، افزود: همزمانی این رونمایی را با آغاز ۴۴ اُمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، میلاد حضرت امام جواد الائمه (ع) و در شهر مقدس مشهد را به فال نیک گرفته و از آن به عنوان گام نهادن در مسیر حفظ سرمایه‌های انقلاب، توسل و از خودگذشتگی جامعه، یاد می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سلطانی اظهار امیدواری کرد برگزاری این جشنواره ادای دین به حضرت امام خمینی (ع)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و خون شهدایی همچون شهید بهشتی، هاشمی نژاد، شهدای محراب، شهدای امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: باید این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی (عج) متوسل کنیم و خط و راه امروز ما باشد، چرا که مردم با وجود تمامی مشکلات و تحریم‌ها همچنان پای این انقلاب ایستادگی کرده اند.

گفتنی است؛ اولین جشنواره کتابخوانی تبیین» از ۱۲ بهمن الی ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در قالب مسابقه کتابخوانی، شعرخوانی، نقاشی و پویش معرفی کتاب برای گروه سنی نوجوان، جوان و بزرگسال برگزار می‌شود.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.