کد خبر: 386589
۰
۰
نسخه چاپی
در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری صورت گرفت:

تشریح دستاوردهای وزارت اقتصاد توسط مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان قم به عنوان نماینده وزیر در استان به مناسبت ایام دهه فجر با آیت الله حسینی بوشهری؛ امام جمعه و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و‌ به تشریح دستاوردهای وزارت اقتصاد در دولت سیزدهم و ارائه گزارش از عملکرد اداره کل امور اقتصادی و دارایی و دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد در استان پرداخت.          


تشریح دستاوردهای وزارت اقتصاد توسط مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم

به گزارش قم پرس ; مهدی فراهانی در تشریح عملکرد وزارت اقتصاد در دولت سیزدهم به تجربه موفق این وزارتخانه در خصوص اعطای تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه به عنوان دبیر اعطای تسهیلات در استانهای کشور، شیوه اصولی حذف ارز ترجیحی، توفیقات این وزارتخانه در خصوص درگاه ملّی مجوزها، ریل گذاری های اصولی برای مولد سازی اموال و‌ دارائیهای دولت و به اقدامات گمرکی، مالیاتی، بیمه ای و بانکی این وزارتخانه اشاره کرد.


آیت الله بوشهری؛ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در مجموعه وزارت اقتصاد به موضوع عدالت مالیاتی اشاره و گفتند: اصول اخذ مالیات، می بایست بر اساس ثروت افراد تعیین شود و افراد برخوردار و صاحب ثروت بسته به میزان درآمد، مالیات بیشتری نسبت به طبقات ضعیف پرداخت کنند.
وی اضافه کرد: ضرورت دارد تا آحاد جامعه از بازخورد پرداخت مالیات و مصارف آن در جامعه نیز آگاه شوند؛ چرا که با دانستن این موضوع که پرداخت مالیات باعث احداث خیابان، پل و بوستان و ... در شهر و استان شده با طیب خاطر و میل بیشتری نسبت به پرداخت مالیات، اقدام می کنند.
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه نیز همچنین ضرورت توجه به امر مولدسازی داراییهای دولت را مهم شمردند و گفتند: مصوبه سران قوا در خصوص مولد سازی، گامی مهم برای پویایی و استفاده بهینه از داراییهای دولت است که مورد تایید و حمایت ماست.
آیت الله حسینی بوشهری در پایان، حمایت و آمادگی خود را برای پیشبرد اهداف اقتصادی استان چه در خصوص مولد سازی و چه در عرصه رفع مشکلات سرمایه گذاران استان، اعلام نمودند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید