کد خبر: 386595
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

۶۰ درصد برق مصرفی دامغان توسط نیروگاه خورشیدی تامین می‌شود

به گزارش قم پرس علی اکبر محرابیان صبح پنجشنبه در حاشیه افتاح نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی دامغان با بیان اینکه این نیروگاه در راستای سیاست های وزارت نیرو مبتنی بر توسعه انرژی های تجدید پذیر، ایجاد شده است، تاکید کرد: ۶۰ درصد برق مصرفی دامغان توسط نیروگاه خورشیدی تامین شد.

وی با بیان اینکه مهمترین ویژگی نیروگاه‌های خورشیدی از این دست عدم استفاده و مصرف آب است، افزود: برخلاف نیروگاه‌های دیگر که منابع آبی بسیاری نیاز دارد، نیروگاه‌های خورشیدی چنین نیازی را ندارند و لذا کم هزینه تر هستند.

عدم نیاز به سوخت در نیروگاه‌های خورشیدی

وزیر نیرو با بیان اینکه نیروگاه‌های خورشیدی سوخت نیز مصرف نمی‌کنند و این سبب کاهش مصرف انرژی می‌شود، گفت: صرفه بهره برداری از نیروگاه‌های خورشیدی در قیاس با دیگر نیروگاه‌ها غیر قابل مقایسه است همچنین نیروگاه های تجدیدپذیر، دوست‌دار محیط زیست هستند.

محرابیان با بیان اینکه ویژگی‌های مهم نیروگاه‌های خورشیدی اقتضا می‌کند که ما در مجموعه وزارت نیرو، عنایت ویژه‌ای به مقوله انرژی تجدید پذیر داشته و تلاش کنیم سرمایه‌گذاری‌های بهتری را صورت دهیم، بیان داشت: کشور ما سرزمین وسیعی دارد و ظرفیت های خوبی نیز برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه به صورت متوسط در کشورمان بیش از ۳۰۰ روز آفتابی داریم، بیان داشت: مشارکت‌های بخش خصوصی در زمینه بهره‌گیری از این انرژی‌های تجدید پذیر اهمیت دارد.

منبع : مهر

دبیرسرویس: #جوادمحمدی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.