کد خبر: 386610
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

رشد چشمگیر شیلات در استان‌های ساحلی کشور

به گزارش قم پرس حمید اورعی پیش از ظهر امروز پنجشنبه ضمن سفر به استان خوزستان و در دیدار با مدیران شیلات، تشکل‌ها و اتحادیه‌های آبزی‌پروری و صیادی خوزستان در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و چهل و چهارمین پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به شاخص‌های مهم برنامه تحول جهاد کشاورزی که از سوی مقام عالی وزارت تدوین شده است، اشاره کرد و افزود: این برنامه یکی از بهترین برنامه‌های وزارتخانه در ادوار مختلف بوده و با همت بلند مسئولان و کشاورزان در حال اجراست و به فضل الهی پیشرفت‌های بیشتری را شاهد خواهیم بود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی ادامه داد: بر اساس نظر کارشناسان در یک سال اخیر در استان‌های ساحلی رشد و رونق چشمگیری در حوزه شیلات صورت گرفته است.

وی بیان کرد: توسعه پایدار نیازمند برنامه‌ریزی خوب، اجرای دقیق و نیز شناسایی و حل چالش‌های فعلی است و همه باید کمک کنیم تا چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان را شناسایی و برای رفع آنها تلاش کنیم.

اورعی پس از شنیدن چالش‌های این حوزه شیلات و مطالبات آبزی پروران پیشنهادات و راهکارهایی را ارائه و تأکید کرد: پیگیری این مسائل در سطح وزارتخانه نیز برنامه‌ریزی می‌شود.

به گزارش مهر، نحوه محاسبه نرخ آب‌بها توسط وزارت نیرو، تأمین خوراک ماهی، صدور بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور برای صیادان، معافیت بیمه‌ای کارکنان ملوان از ۵ نفر به ۸ نفر، توسط نماینده اتحادیه‌ها و تشکل‌های آبزی‌پروری و صیادی از جمله مطالبات آبزی پروران در این جلسه بود.

منبع : مهر

دبیرسرویس: #جوادمحمدی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.