کد خبر: 386757
۰
۰
نسخه چاپی

روستاها قبل از انقلاب فراموش شده بودند/جلوگیری از ویلاسازی ها

به گزارش قم پرس احمد وحیدی بعد از ظهر یکشنبه در همایش دهیاران مازندران از انقلاب اسلامی به عنوان انقلاب فرهنگی و معنوی یاد کرد و گفت: انقلاب اسلامی وارد چهل و چهارمین سال حیات باشکوه خود می‌شود.

وی با بیان اینکه تاریخ بشر با انقلاب اسلامی برگ جدیدی رقم زده است تا بشر با پناه آن به آینده امیدوار باشند و انسان‌های برجسته ای تربیت شود، بر لزوم پاسداشت ارزش‌های اسلامی تاکید کرد.

وی از روستا به عنوان مرکز فرهنگ و اصالت‌ها یاد کرد و گفت: روستاها در اقتصاد و فرهنگ ملی و جریانات اجتماعی کشور نقش آفرین هستند و باید این نقش بازشناسی شود تا آنچه موجب مهاجرت روستاییان به شهرها و حاشیه نشینی شده، بررسی شود.

وحیدی یادآور شد: حجم خدماتی که بعد از انقلاب به روستاها با قبل از انقلاب اساساً قابل مقایسه نیست و بسیاری از روستاها حتی مناطق نزدیک به شهر در قبل از انقلاب اسلامی اوضاع سختی داشتند و این در حالی بود که ۶۵ تا ۷۰ درصد مردم در روستاها زندگی می‌کردند و اوضاع آنها فراموش شده بود.

وزیر کشور با اظهار اینکه بعد از انقلاب اسلامی توجه زیادی به روستاها شده است، گفت: به ندرت روستاهای بالای ۲۰ نفر فاقد برق و آب و گاز در کشور وجود دارد و برای جلوگیری از مهاجرت روستایی باید علت‌ها بررسی و درمان شود.

تشکیل قرارگاه جهادی توسعه روستایی

وی نبود شغل مناسب و اشتغال را در روستاها حرف و مسئله مهم دانست و گفت: در طرح آمایش ملی و سرزمینی که ترکیبی از فضا، شغل و جمعیت است باید همه مناطق کشور به صورت متوازن آباد شود.

وزیر کشور با بیان اینکه هر دهیار طبق قانون ۴۷ وظیفه برعهده دارد، از تشکیل قرارگاه جهادی برای توسعه روستایی در وزارت کشور خبر داد و افزود: طبق تکالیف برنامه ششم توسعه باید ۱۰۰ هزار تسهیل گر روستایی تربیت شود و برای هر روستا برنامه توسعه‌ای داشته باشیم.

وحیدی تهیه و اجرای حکمرانی روستایی را امری مهم دانست و گفت: یک حرکت و نهضت همگانی برای توسعه روستاها باید راه اندازی شود و این طرح از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری است.

وزیر کشور یادآور شد: مازندران با داشتن اقلیم و شرایط مناسب طبیعی و جوی برای اجرای طرح‌ها مهیا و مناسب است و سامانه و برنامه‌های توسعه‌ای می‌تواند روند اجرای طرح‌ها را شتاب بخشد.

وحیدی با اشاره به مشکلات فراروی طرح‌های هادی گفت: مشکلات فراروی باید حل و فصل شود و این طرح‌ها باید روستاها را به وضع مطلوب و توسعه سوق دهد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به برندینگ و دانش در روستاها اظهار داشت: هر روستا باید قطب تولید خاصی شود و از سوی دیگر با توجه به اهمیت و حساس بودن روستاهای مازندران نباید اجازه داد که روستاها صرف ویلاسازی شود.

وی بر لزوم پیشگیری و مقابله با ساخت وسازهای غیرمجاز تأکید کرد و گفت: زمین روستاها نباید تبدیل به ویلا شود زیرا اراضی متعلق به مردم روستاها است و نباید اراضی و جنگل‌های استان تخریب شود.

وحیدی خواهان بهره گیری از پسماندها برای غنی سازی خاک تاکید کرد و گفت: امیدواریم مسائل و مشکلات فراروی روستاها رفع شود.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید