کد خبر: 386762
۰
۰
نسخه چاپی

کمک های دولت در مناطق زلزله زده خوی ادامه دارد

به گزارش قم پرس آیت الله رئیسی ظهر یکشنبه در جمع مردم زلزله زده روستای بدلان خوی با اشاره به وقوع زمین لرزه سه ماه قبل در منطقه خوی گفت: بحران‌ها ممکن است در هر برهه‌ای زمان پیش بیاید، همدلی‌ها، انسجام و یکپارچگی مردم و مسؤولان در خوی بسیار با ارزش است و خیلی از مسائل را حل می‌کند.

وی ادامه داد: امروز در خوی برخی از مناطق و روستاها را سر زدیم و بازدید کردیم باید از مردم صبور اینجا تشکر کرد، زنان و مردان عزیز و جوانان، از مسئولان، استاندار آذربایجان غربی، عزیزان سپاه که بسیار زحمت کشیدند و دوستان هلال احمر همه تلاش کردند، نیروهای نظامی و انتظامی و مهم‌تر از همه خود مردم که خیلی در این شرایط همراهی کردند.

وی ادامه داد: سه ماه قبل هم ما زلزله خوی را داشتیم ولی در این سه ماه تلاش دوستان در دولت این بود که ظرف سه ماه یک هزار و ۱۰۰ خان ای که آسیب دیده بود سریع بازسازی شود، پیگیری شود و تسهیلات داده شود.

کمک‌های دولت در مناطق زلزله زده ادامه دارد

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کمک‌های دولت به این مناطق ادامه دارد، گفت: تلاش شده مواردی که لازم است در قالب وام قرض الحسنه و مواردی که لازم است بلاعوض داده شود که روند در زلزله قبلی خوب بود و موضوع به مراحل پایانی رسیده که این حادثه پیش آمد.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: صبوری مردم خودش زمینه خوبی است برای اینکه هم مرحله اولی که انجام شد و کار امداد و نجات بود سریعاً در چند ساعت اولیه انجام شد و بعد هم شروع شد به اسکان موقت و الان هم مرحله بعدی بحث آوار برداری است که این اقدام در حال انجام است و در این روستا که آمدیم مصالح ساختمانی نیز تأمین شده، میلگرد و سیمان فراهم شده و ماشین آلات نیز مستقرند تا بازسازی با همت خود مردم شروع شود.

رئیس جمهور ادامه داد: صفا و صمیمتی بین مردم و مسؤولان وجود دارد و مردم یقین بدانند دولت کنار آنها است و با تمام ظرفیت و توان سعی می‌کند تا الام این عزیزان را کاهش دهد البته فکر می‌کنم با این همتی که وجود دارد ظرف مدت کوتاهی شاهد بازسازی در خوی و روستاهای اطراف خواهیم بود.

مشکلات خوی در اولین جلسه هئیت دولت بررسی می‌شوند

وی با بیان اینکه سفر را سر زده انجام دادم و دیر به مسئولان اطلاع داده شد، افزود: گزارشات متعددی از مسئولان امر گرفته بود ولی فکر می‌کردم تا خودم نیاییم و در جمع مردم حضور پیدا کنم و از نزدیک مسائل و الام مردم را نبینم آرام نمی‌گیرم.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: الان دیدم با همت مردم و مسؤولان کارها ظرف مدت کوتاهی دنبال شود، البته ما هم وظایفی که بر عهده داریم را دنبال می‌کنیم و استاندار در اولین جلسه دولت می‌آیند و گزارش می‌دهند، پیشنهادات خوبی ایشان دارند برای برخی از تسهیلات که باید برای منطقه تصویب شود.

وی تاکید کرد: این همراهی و همکاری و صفا و صمیمت مردم بسیار ارزشمند است، امیدورام خداوند متعال به همه شما صبر و تحمل و بردباری بیشتر از این بدهد، وضعیت سختی است، هوا سرد است و تحمل این وضعیت به خصوص برای کسانی که در چادرها زندگی می‌کنند خصوصاً برای کودکان و بچه‌های عزیز ما، امیدورام هر چه سریع‌تر وضعیت خاتمه یابد و یک آرامش و سکونتی ایمن و مطلوب در اینجا ایجاد شود.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید