کد خبر: 386790
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

پیمایشی برای تولیدکنندگان صنعت گیم در سال ۱۴۰۲ منتشر می‌شود

به گزارش قم پرس پیمایش جدید کشوری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره شاخص‌ترین اطلاعات مصرف بازی‌های دیجیتال به‌تازگی انجام شده است. به همین بهانه نشست خبری پیش از ظهر امروز یکشنبه ۱۶ بهمن با حضور محمدامین حاجی‌هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و فرزانه شریفی معاون پژوهش و آموزش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، علیرضا کبورانی سرپرست پیمایش ملی مصرف بازی‌های دیجیتال و تحلیل آماری، پوریا مالکی فرد سرپرست پژوهش‌های پیمایش و مهشید شهیدی کارشناس روندها و آینده پژوهشی، در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

فرزانه شریفی معاون پژوهش و آموزش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با اشاره به این پیمایش گفت: پیمایش مصر ف بازی‌های دیجیتال هر دو سال یکبار در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌شود و انجام چنین پیمایش‌هایی در اکثر کشورهایی که تعداد بازیکنان قابل توجهی دارند، معمول و عرف است که در نهایت گزارش سالانه یا دوسالانه شأن را منتشر می‌کنند. معادل چنین گزارشی را در کشورهایی همچون آمریکا شاهد هستیم.

وی افزود: در این پیمایش، نظرسنجی، پرسشنامه و انتشار پرسشنامه را در میان عموم مردم انجام دادیم. در این باره از میان هشت هزار و ششصد و نود خانواده، نزدیک به ۳۰ هزار نفر به پرسش‌های ما پاسخ دادند که بالغ بر سه هزار و هشتاد خانواده تمایل به پاسخ داشتند. ما در این پیمایش از روش خوشه‌ای استفاده کردیم و در آن از استان‌ها و مراکز استان‌ها، شهرستان‌های اطراف، روستا پرسش‌ها انجام شد یعنی سطح پوشش پرسشنامه از کلان شهرها تا روستاها بود.

معاون پژوهش و آموزش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: پیمایش این دوره نسبت به سال ۹۸ از نوآوری‌های بسیاری برخوردار بود که می‌توان به افزایش دقت آمار با حضور اساتید هیأت علمی دانشگاه و اساتید پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اشاره کرد. همچنین تفکیک طبقات بازیکنان از دیگر اقدامات جدیدی بود که در این سری از پیمایش انجام شد. یعنی سه طبق اصلی بازیکنان صنعت گیم بدست آوردیم.

وی افزود: کاراکترها و شخصیت‌های محبوب بازیکنان ایرانی را در این پیمایش مدنظر قرار دادیم. همچنین در این پیمایش با تجزیه بازیکنان متوجه شدیم گروه‌های سنی افزایش یافته است. همچنین گروه خردسالان به تعداد طبقات قبلی اضافه شده است یعنی گروه سنی دو تا هفت سال در این میان دیده می‌شود. تغییر میزان مصرف در گروه‌های سنی و ارائه نسبت بازیکنان در هر استان در این دوره از پیمایش مورد توجه قرار گرفته که نسبت به پیمایش سال ۹۸ یک نوع نوآوری به شمار می‌رود.

شریفی گفت: مسأله اول ما انجام پیمایش مصرف بازیکنان است اما قرار است که در پیمایش دیگری تعداد تولیدکنندگان منعکس شود که به همین منظور تهیه و انتشار پیمایشی برای تولیدکنندگان صنعت گیم در سال ۱۴۰۲ در دستور کارمان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در کل دنیا، دو مدل فعالیت برای بازی‌سازان قابل تصور است. تیم‌های مستقل بسیار بوده اما غیرقابل احصاست. ما تک تک این تیم‌ها را در استان‌ها شناسایی می‌کنیم و در هیچ زمانی بستری برای شناسایی تک تک این تیم‌های مستقل نبوده است.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.