کد خبر: 386809
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

برگزیدگان رویداد کتاب بازی و جام قهرمانان بازی‌ها تقدیر می‌شوند

محمدصادق دهنادی مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ، با اشاره به جشنواره کتاب بازی گفت: برخی از افراد موضوع بازی‌های رایانه‌ای را تهدید محور می‌دانند؛ چراکه بر این تصور هستند که بازی‌ها سبب دور شدن کودکان و نوجوانان از مطالعه کتاب می‌شوند. از طرفی گروهی دیگر معتقدند که دوره کتاب تمام شده و کودکان و نوجوانان در فضای جدیدی هستند.

وی افزود: امسال با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور صبحت هایی شد تا بتوانیم تعامل بیشتری داشته باشیم، در همین راستا با این نهاد فرهنگی تفاهم نامه‌ای را امضا کردیم که برگزاری رویداد کتاب بازی، یکی از اقدامات مشترک مان به شمار می‌رفت.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: از قدیم بسیاری از مخاطبان بازی‌های معمایی همراه با اطلاعات عمومی همچون آمیرزا و کوییز بازی می‌کردند، به همین جهت با نهاد کتابخانه های عمومی کشور تفاهم نامه امضا کردیم تا از امکانات کتابخانه برای بهبود مصرف بازی‌های رایانه‌ای کتابخانه ها استفاده کنیم و از طرفی از امکانات بازی‌های رایانه‌ای برای کتابخوان‌تر کردن بازیکنان گیم بهره مند شویم. در رویداد کتاب بازی نتایج خوبی را کسب کردیم.

وی ادامه داد: در رویداد کتاب بازی دو لیگ برگزار شد که اولین لیگ در عید فطر و دومین لیگ از قربان تا غدیر اجرا شد. این دو لیگ در پلتفرم بازی «کوییز» به اجرا رسید و در دو لیگ بیش از ۱۸ هزار نفر شرکت کردند. پرسش‌ها در حوزه اطلاعات عمومی در بخش‌هایی فرهنگی، اجتماعی و تاریخی بود و در نهایت شاهد اطلاعات مفیدی بودیم؛ چراکه برخی از مسابقات اطلاعات عمومی نامفید هستند.

دهنادی گفت: در رویداد کتاب بازی برگزیدگان کسانی خواهند بود که توانسته بودند پاسخ‌های زیادی را به پرسش‌ها دهند. در همین راستا مجموعه کتاب‌هایی را در اختیارشان قرار دادیم تا براساس آن پرسش‌ها را پاسخ دهند. برگزیدگان این رویداد امروز دوشنبه ۱۷ بهمن در حاشیه نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی (CTEX) تقدیر خواهند شد.

وی افزود: فردا سه شنبه ۱۸ بهمن اختتامیه جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی را خواهیم داشت که از برگزیدگان آن تقدیر می‌شود. ما در این رویداد تلاش کردیم تا مسابقات را به خارج از تهران ببریم و در استان‌ها برگزار کنیم که در مجموع شش استان محل برگزاری این مسابقات شدند. برگزیدگان این رویداد در استان‌ها، همگی فردا از صبح در محل برگزاری نمایشگاه CTEX روی «سن» به رقابت خواهند پرداخت و در نهایت عصر همان روز برگزیدگان معرفی می‌شوند.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: برگزیدگان جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی هر کدام شأن ساکن نقطه‌ای از این سرزمین ایران هستند و همین امر نشان می‌دهد که ممکن است آدم‌ها از امکانات اولیه زندگی بی بهره باشند یا در بلاهای طبیعی زندگی شأن را از دست داده باشند، اما بازی‌های رایانه‌ای امری است که بخشی از سبک زندگی انسان‌ها به شمار می‌رود. اختتامیه این رویداد نقطه‌ای است که این موضوع را اثبات خواهد کرد.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.